Meningslösheten äter upp mig

Gnäll som vanligt 😞 Jag har lite mer energi just nu men jag får ändå inget gjort för allt känns så fruktansvärt meningslöst. Jag vill göra massor av saker men inget ger mig någon glädje och allt känns bara helt meningslöst så jag får inget gjort. Bara ligger och glor på telefonen och lider mig igenom dagarna
 

Finns det något du kan sysselsätta dig med för att få en paus från dom jobbiga tankarna en stund?
Film, korsord, målarbok eller så?
Nej, när jag mår så dåligtsom igår funkar ingenting för allt är så meningslöst. Film funkar aldrig numera för jag kan inte komcentrera mig på att titta på något mer än några minuter åt gången. Jag brukar ligga och glo i mobilen hela dagarna men jag blir så frustrerad och arg på mig själv för att dagarna bara går och går och jag gör ingenting. Jag lever inye, jag bara existerar i en tom värld
 
Har inte du nyss förlorat ett av dina djur? Jag tänker att du sörjer och då är det inte konstigt att allt känns meningslöst. Var lite snäll mot dig själv :heart
Jo, min hund. Men att allt är meningslöst är ständigt närvarande i mitt liv även i vanliga fall. Dock gör säkert Pings död det ännu värre för utan henne är det ännu mer meningslöst
 
Tillåt dig att sörja din hund.

Vad är det du vill göra?

Det är lätt att man hamnar i tänket på vad man borde göra men inte orkar. Sätter för höga mål. Man vill må bra man vill vara glad men man orkar inte göra något.

Att förlora sitt djur är tufft och gör allt extra motigt. :heart
 
Tillåt dig att sörja din hund.

Vad är det du vill göra?

Det är lätt att man hamnar i tänket på vad man borde göra men inte orkar. Sätter för höga mål. Man vill må bra man vill vara glad men man orkar inte göra något.

Att förlora sitt djur är tufft och gör allt extra motigt. :heart
Jag kan inte för jag klarar inte att tänka på henne

Vad som helst annat än ligga i sängen och glo. Men så fort jag försöker så kommer ångesten och meningslösheten och då kan jag inte tvinga mig att göra något alls. Att huvudet är totalt tvärstopp gör allting ännu värre för jag kan inte koncentrera mig på någonting så tex film, läsning, sortera bilder mm funkar inte heller 😞

Mina mål är långt ifrån höga. Ta hand om djuren, se till att lägenheten inte är en svinstia, äta och motionera/träna lite
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag ältar ALLT! Konstant! Just nu är det att jag slarvade med att säkerhetskopiera min externa hårddisk och allt jag har jobbat med är...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag ägnat dagen åt att stå och sälja honung och kransar på en julmarknad. Fick sålt en del. Och nu känner jag mig dränerad...
Svar
19
· Visningar
1 387
  • Artikel
Dagbok Jag har ett tag nu varit lite bortskämd med mer energi än vanligt. Och jag har glatt mig så mycket åt det. Men idag finns inga spår av...
Svar
10
· Visningar
635
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill inte det här. Varför fick jag en glimt av ett annat liv när det bara var just en glimt som gav ett hopp som åter grusades? Jag...
Svar
16
· Visningar
1 332
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp