Bukefalos 28 år!

Mens efter graviditet

P

privat

Jag skriver under ett anonymt namn för det känns lite privat.

Jag fick barn tidigare i vår, och har haft mens en gång sen dess.
Den mensen startade 24 maj och var precis som innan graviditeten.
Jag har alltid haft regelbundet med 28 dagar mellan så nu är jag lite fundersam på när den ska komma nästa gång.

Hur har det varit för er? Har mensen varit regelbunden när den kommit tillbaka eller har det hoppat lite?

Det finns en liten risk att jag skulle vara gravid igen, glömde bort att skydda oss, men kom på det efter bara en kort stund (ingen utlösning i mig alltså). Det skulle ha varit precis runt ägglossningen om jag nu hade det. Enklaste vore väl att köpa ett test men har långt till ett apotek så det får vänta några dagar. I övrigt mår jag inte alls som med förra barnet. Då drog det i magen och brösten var enormt ömma redan innan mensen skulle komma. Jag har mått lite småilla nu och varit väldigt känslig för lukter men det kan ha andra orsaker.

Jag ammar inte.
 
Sv: Mens efter graviditet

Om jag var i dina kläder skulle jag faktiskt släpa mig till ett apotek för att gravtest ..

Eh haha jag har faktiskt varit i liknande kläder .. ;)

Själv fick jag göra ett gravtest eftersom gummit gick sönder och precis runt ägglossning, skapligt nervös var jag iaf eftersom jag inte vill ha fler barn.. inte nu iaf

Min mens var lätt oregelbunden innan Ella började bo i min mage, men nu efteråt är den jätte regelbunden så det är nog väldigt individuellt skulle jag tro.

Äter nu minipiller på prov för att se om jag tål denna sort ( mildaste )..
 
Sv: Mens efter graviditet

Min mens var väldigt oregelbunden innan jag fick barn, nu är den som en klocka och den kommer med mkt kortare intervall.

Så ett test är väl det säkraste för att utesluta eller bekräfta en ev graviditet.
 
Sv: Mens efter graviditet

Två som mer regelbundet efter alltså :) Kanske är jag tvärtom, eller så är jag gravid. Det skulle inte vara en katastof om det var så, vi vill ha fler barn men hade tänkt att ha lite mer än ett år mellan.

Jag tror att jag kan ha ett test kvar härhemma, ska se om jag kan hitta det. Annars så köper jag ett på måndag, kanske jag fått mens innan då tom. Jag tror inte jag är gravid, det känns inte alls så.
 
Sv: Mens efter graviditet

Jag hittade ett test och gjorde det, negativt precis som jag trodde.
Nu vill jag att mensen ska bli regelbunden som den var innan, jag vill inte gå och fundera varje månad.
 
Sv: Mens efter graviditet

Återupplivar denna tråd då jag har liknande fundering... Var sjutton håller mensen hus? Efter mitt första barn kom den tillbaka med hyfsad regelbundenhet när han var 8mån. Nu är tösen 1år och jag har inte ens haft några känningar. Jag ammar men bara nån gång på dagen, till kvällen och enstaka gång på natten då hon haft jobbigt med tänderna.
Nu börjar jag sakna den månatliga plågan faktiskt och vi önskar kanske skaffa ytterligare en knodd inom inte en alltför avlägsen framtid. Är det något knas? Eller kan det dröja såhär länge???
 
Sv: Mens efter graviditet

det kan dröja så länge
om du inte redan är gravid igen vill säja ;) ägglossningen kommer ju före mensen och blir ägget befruktat då så kommer du ju inte hinna få någon mens alls.
(en flyktigt bekant till mig insåg att hon var gravid så sent som i vecka 18, eftersom mensen inte hade återkommit efter senaste förlossningen. Då var det ändå hennes 5e graviditet så hon borde ju känna igen symptomen....)

Mitt svar på ursprungsfrågan i tråden är att jag varit ungefär lika regelbunden före och efter förlossningarna, alla 4 gångerna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 505
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 274
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: Ms_Antrop
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp