Mens i två veckor

@sthu jag förstår att du upplever det som om alla försöker få dig att ta medicin som du inte vill. Snarare är det så att det som jag reagerar på är att du har dragit lite felaktiga slutsatser. Mycket tack vare en (i mitt tycke efter det du skrivit här) nonchalant gynekolog.

Nej man kan inte se att man faktiskt släpper ägg. För att verkligen se ägg krävs extraktion och mikroskop. Nej ägglossningstester garanterar inte att du faktiskt släpper ägg. Och nej det ska inte ta flera månader för kroppen att kommer i fas i normal cykel efter att man slutar med hormonella preventivmedel.

Så fort du blandar in andra hormoner (oavsett hur lite det är) än de som din kropp producerar själv så kan du inte tänka på det som naturlig cykel.

En menscykel kan ändra sig på mycket kort tid. Ju äldre du blir ju mer betyder ett år. Till exempel fem år från 25 till 30 år är inte så mycket. Men från 30 till 35 är väldigt mycket i ferilitetsavseende.

Jag själv gick från fullt fertil till genomgånget klimakterium på mindre än ett år och då var jag 41 - 42 år.
 
Så jag ska inte lyssna på läkaren? Bra, då väljer jag att inte lyssna på att jag ska ta hormoner som får mig att må skit. Jag ser ingen som helst poäng med att ta dem. Absolut noll. Det enda de gör är att skjuta mensen framför mig.
 
@sthu det slog mig nu, äter inte du Gabapentin? Jag har läst en kort notering på jobbet om förlängd blödningstid i sällsynta fall vid användning av Gabapentin. Nu gällde det inte mensblödningar, men det kan ju vara bra att veta.
 
Så jag ska inte lyssna på läkaren? Bra, då väljer jag att inte lyssna på att jag ska ta hormoner som får mig att må skit. Jag ser ingen som helst poäng med att ta dem. Absolut noll. Det enda de gör är att skjuta mensen framför mig.
Av det jag har läst här så är det ingen som säger att du inte ska lyssna på läkare, bara att denne utrycker sig slarvigt. Du har också fått flertalet bra förklaringar till hur Primolut fungerar. Det är inte att den skjuter mensen framför dig på det sättet som du påstår.
 
Av det jag har läst här så är det ingen som säger att du inte ska lyssna på läkare, bara att denne utrycker sig slarvigt. Du har också fått flertalet bra förklaringar till hur Primolut fungerar. Det är inte att den skjuter mensen framför dig på det sättet som du påstår.
Men det är ju just precis det som händer. Vad skulle annars "förskjutning" innebära?
 
Då tycker jag att du ska läsa @Youma inlägg igen om Primolut men med ”andra glasögon”.

I min värld är det alltid bättre att fatta sina beslut på korrekta slutsatser än felaktiga.
Det stämmer inte överens med vad jag läst på andra sidor.

Jag vägrar stoppa i mig ett enda hormon till om inte mitt liv hänger på det.

Vad spelar det er för roll?
 
Det stämmer inte överens med vad jag läst på andra sidor.

Jag vägrar stoppa i mig ett enda hormon till om inte mitt liv hänger på det.

Vad spelar det er för roll?
Jag kan inte svara för korrektheten på andra sidor, utan bara för det jag skriver här.

Jag vet inte hur de andra resonerar men jag själv tycker att det är synd om du fattar dina beslut på felaktiga antagande. Det är ju i egenskap av medmänniska jag bryr mig. Inget konstigare än så. När du skriver att jag gör si och så för att 1 + 1 blir 3 så reagerar jag och säger att du vet väl att 1 + 1 faktiskt är 2 och inte 3?
 
Jag kan inte svara för korrektheten på andra sidor, utan bara för det jag skriver här.

Jag vet inte hur de andra resonerar men jag själv tycker att det är synd om du fattar dina beslut på felaktiga antagande. Det är ju i egenskap av medmänniska jag bryr mig. Inget konstigare än så. När du skriver att jag gör si och så för att 1 + 1 blir 3 så reagerar jag och säger att du vet väl att 1 + 1 faktiskt är 2 och inte 3?
Vad har jag fel i? Att jag mår dåligt av medicinen? Att jag inte tyckt det är värt det, baserat på vad min läkare sagt? Är det bättre att jag lyssnar på anonyma användare på ett nätforum?
 
Vad har jag fel i? Att jag mår dåligt av medicinen? Att jag inte tyckt det är värt det, baserat på vad min läkare sagt? Är det bättre att jag lyssnar på anonyma användare på ett nätforum?
Jag skrivit flera felaktiga slutsatser som du har dragit i ett tidigare inlägg.

Så din läkare har helt fel i den medicinering han föreskriver dig men rätt i något som är rent fysiskt omöjligt att se (såvida man inte har mikroskop till ögon)?
 
Jag skrivit flera felaktiga slutsatser som du har dragit i ett tidigare inlägg.

Så din läkare har helt fel i den medicinering han föreskriver dig men rätt i något som är rent fysiskt omöjligt att se (såvida man inte har mikroskop till ögon)?
Jag har aldrig sagt att jag litar på läkaren. Men jag fick genast mothugg att jag minsann skulle lyssna på läkaren. Ok, då gör jag det. Men i nästa andetag har läkaren fel. Vad ska jag tro?
 
Och varför ska jag ta en medicin som bara får mig att må sämre? Fysiskt och psykiskt
 
Jag har nog större odds att lyckas utan tabletterna, med tanke på hur de dödar av form av vilja att göra nånting.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 950
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 221
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp