Mens i två veckor

Och du har ju inte ens försökt! Du vet ju inte om den fungerar förrän om flera veckor? Månader?

Hormoner är knepiga. Det finns ingen quick fix. Det tar tid. Och ju mer du hattar (börjar med nån hormon, slutar, tar en annan under en kort period) desto mer snurrigt blir ditt hormonsystem.

Men som sagt, du gör vad du vill, men det är synd att du gör beslut på felaktig information
Jag har tagit en omgång och mådde så jävla dåligt att jag ville ta livet av mig. Är det det du vill höra?

Jag har redan sagt att jag inte tänker ta fler hormoner.
 
Jag har tagit en omgång och mådde så jävla dåligt att jag ville ta livet av mig. Är det det du vill höra?

Jag har redan sagt att jag inte tänker ta fler hormoner.
Ja då tänker jag att du igen ska söka läkare och få hjälp med ditt psykiska mående. Vänta och andas lite. Blir du gravid är det en hel massa hormoner som snurrar omkring och då behöver du må bra först. Eller det vore bra.
 
Ja då tänker jag att du igen ska söka läkare och få hjälp med ditt psykiska mående. Vänta och andas lite. Blir du gravid är det en hel massa hormoner som snurrar omkring och då behöver du må bra först. Eller det vore bra.
Jag trodde du menade gynekologen.
Jag ska träffa psykiatrin på fredag. Jag kommer aldrig bli "normal" med tanke på diagnos men jag är övertygad om att jag kan hantera en graviditet.
 
Jag trodde du menade gynekologen.
Jag ska träffa psykiatrin på fredag. Jag kommer aldrig bli "normal" med tanke på diagnos men jag är övertygad om att jag kan hantera en graviditet.
Både och. Vill du ha mer förståelse för vilken hjälp det finns att få mot hormonella störningar och önskan om graviditet så absolut gyn. Mår du så dåligt att du är snudd på suicid så absolut psyk.

Edit:jag menar alltså inte att du ska bli helt fri från psykiska problem innan graviditet, utan att det är bäst att inte vara suicid/I obalans just då.
 
Fast de hormonella störningarna beror ju på tabletter jag fått av just gyn. Visst visst, det går att ta ännu mer tabletter för att motverka biverkningarna, men jag väntar hellre ut det än att börja mixtra ännu mer med piller än vad jag redan gör.
 
Fast de hormonella störningarna beror ju på tabletter jag fått av just gyn. Visst visst, det går att ta ännu mer tabletter för att motverka biverkningarna, men jag väntar hellre ut det än att börja mixtra ännu mer med piller än vad jag redan gör.
Ja men hormonella störningar ändock. Samma sak.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 075
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp