Mens trots grav

C

CrazyPiggelin

Måste fråga er lite om de där med mens/blödningar trots att man blivit gravid. För de är väl inte så att bara för att man blir gravid så måste mensen sluta? har ju hört om många som inte vet om att dom är gravida förren de är "försent".

hur vanligt är det att man har mens trots att man är gravid?

är de vanligt att man har en mindre blödning då första mensen skulle vara?
 
Sv: Mens trots grav

Jag fick en blödning när min mens skulle ha kommit, när jag var gravid. Dock varade bara den en kväll, men kunde lätt tas för en mens-blödning, och jag skulle nog inte tagit något test om jag inte.. liksom kände det på mig.

Nu är den graviditeten avslutad, så det är ju en annan historia.
Men blödde gjorde jag, trots att jag var gravid.
 
Sv: Mens trots grav

så du blöde lite varje månad kan man säga? eller va de bara vid första förväntade mensen?
 
Sv: Mens trots grav

Eftersom jag avslutade graviditeten i v5 så vet jag inte hur det skulle blivit nästkommande månader... Kan bara svara för den där första blödningen, när jag var i v3-4 nånting.
 
Sv: Mens trots grav

I min andra graviditet så blödde jag ungefär när jag skulle ha haft mens första gången. Dock blödde jag mindre än vanligt, och bara i ett par dagar.

Jag vet en tjej som hade mens genom hela graviditeten, och åkte in till sjukhuset med magont, kom hem med en bebis. Hon visste alltså inte om att hon var gravid, även om jag tror att det måste handla om att man lurar sig själv rätt ordentligt. En niomånaders bebis ligger ju liksom inte obemärkt i magen om man säger så...
 
Sv: Mens trots grav

För de är väl inte så att bara för att man blir gravid så måste mensen sluta?

Nej, men det är väldigt ovanligt att man fortsätter få mens. OM man får blödningar ändå så är det sällan likadana blödningar som vid mens.

Men; visst; det händer, det gör det.
 
Sv: Mens trots grav

Jag menar blödningar men ja har nog blandat ihop blödnignar och mens lite här och var. är lite luddig.
 
Sv: Mens trots grav

Jo precis. Men i början (2-3 månaderna) så kanske man inte känner så mkt eller tror att allt är ok bara för att man har en blödning som man misstar för att vara mens. då kan man ju bara känna sig lite trött å hängig eller må lite illa. de kan man ju rätt lätt bortförklara med nån förkylning eller att man har haft mkt den sista tiden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
239
Senast: annersia
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 981
Senast: gulakatten
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 492
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 443
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp