Rialavargen

Trådstartare
Är det någon här som använder mensapp?
Om ni gör det har ni lärt er något om er själva?
Jag har sett att jag ofta är arg innan mens, pilsk när jag har ägglossning. Jag fyller i när jag har huvudvärk och om jag har mensvärk.
Hur använder ni appen?
 
Jag har en. Men den använder jag mest för att se om jag behöver skjuta på mensen av någon anledning, lättast att hålla koll så. Men i övrigt är det inte ofta jag tackar nej till lite sexy time och att jag kan ha svår PMS är ingen nyhet :angel:
 
Använder inte, men har under åren lärt mig ändå. Mitt liv styrs väldigt mycket av menscykeln. Tiden mellan mens och ägglossning är bra dagar, glatt humör, sexlust o energi men fr.om ägglossning mår jag skit. Migrän och djup nedstämdhet o noll sexlust är vanligt. På mensens första dag vänder det igen och börjar bli bra. Men 2 veckor är ett helvete!!
 
Jag använder mest för att försöka hålla koll på när det är dags för mens. Jag är dålig på att hålla koll på sånt och tycker inte om att bli överraskad av mensen när den "plötsligt" dyker upp.
 
Jag har app för att hålla koll på ägglossning. Det är lite kul att lära känna sin kropp, för det är så många saker som man aldrig ens tänkt på tidigare.
 
Jag använder en endast för att hålla koll på ägglossning. Kör på säkra perioder och vill minimera risken att bli gravid.
 
Jag har period tracker. Den lyckas inte riktigt träffa rätt på min cykel men jag är nog inte helt regelbunden för tillfället så kanske inte kan skylla det på appen ;)
 
Jag skaffade min för att ha koll på mensen, men fyller även i humör och annat och jag tycker absolut den har hjälpt mig att förstå mig själv bättre! Inser att jag är väldigt styrd utav min menscykel...
 
Glömde skriva, jag har också Womanlog :-) Tycker den är bra, men har å andra sidan inte testat någon annan ;-)
 
Har Womanlog och tycker den funkar helt ok. Har den för att hålla koll på när det är dags för mens, men oftast märker jag det ändå. Som när jag blev så rörd att jag fick tårar i ögonen när Sanna Nielsen på radion berättade hur glad hon blev när hon gick vidare till final. Ehe - då är det snart dags för mens! ;)
 
Jag har Period tracker (den man betalar för).
(Var en gratisversion och en betalversion när jag skaffade den för 2-3 år sedan. Vet inte om det är så idag)

De har gjort en hel del förbättringar som är riktigt bra de senaste månaderna.

Klart värt sitt pris.

Har provat en del av de andra men denna var den jag fastnade för.

Dock har den bara använts för graviditetssyften så det är på de grunderna jag gör min bedömning.
 
Jag använder inte, men har funderat på att testa, kanske är det dags att gå ifrån det här med att använda en kalender....?Jag vill gärna ha koll på när min mens dyker upp. Den är regelbunden för det mesta, men ibland märker jag inte ens att jag fått mens om jag inte har ordentlig koll på dagarna.

Vissa månader kan jag har mensvärk/ägglossningsvärk som avlöser varandra hela månaden. Så bara genom värken kan jag inte avgöra när jag får mens :(

Men jag är arg några dagar innan mens, pilsk vid ägglossning :o trots att jag ingen har att vara pilsk med (men jag anar att mina vänner lätt kan lista ut när jag har ägglossning beroende på vad jag pratar om :o ).

Människor är rätt lika djur :D
 
Jag använder Period Tracker :) Gratisversionen, duger fint för mig!
Använder den mest för att hålla koll på när mensen kommer, men har under tiden också märkt att jag får helt galna humörsvängningar vid ägglossning. (det kan vara bra att ha koll på, inte allt för roligt för mina vänner att umgås med mig då :p)
 
Jag har P tracker, hade woman log först men den här är bättre. Innan hade jag absolut ingen koll på min menscykel, nu vet jag åtminstone på ett ungefär och det är faktiskt guld värt. Glömmer oftast att lägga in symptom och humör men jag kan ändå ana ett visst mönster. Jag tänker att det inte vore så dumt för en eventuell framtida partner att kunna gå in på min telefon och titta också så besparar man sig ett och annat :p
 
Jag har P-tracker.

Använder den för att hålla lite koll på menscykeln. Är alltid bra att ha koll på när man hade mens senast etc om man ska till gynekologen exempelvis. Sedan har jag upptäckt att jag inte bara har PMS utan PMDS (svårare version av PMS) och äter då medicin mot detta ägglossning-mensstart och måste därmed också ha en ungefärlig koll.

Ni som tycker att ni har ett helvete denna period kan absolut ta upp problemen med en gynekolog!
Min sexlust är ju knappast bättre av medicinen, dock existerar den inte något särskilt under denna perioden i vilket fall.
Förutom detta har jag nu, efter ett par månader, inga biverkningar av medicinen (Premalex). Snordyr är den dock.
 
Kör Womanlog och är nöjd. Kör den mest för att hålla koll på ägglossningen för säkra perioder. Det var kul att se cykeln och koppla det till förändringar. T.ex. har jag sett att mina bröst börjar ömma 10 dagar före mens. Så då vet jag att det är fritt att "köra" :-). Känner att jag har fått mycket bättre koll på hur ägglossning, symptom och mens hänger ihop efter att jag fick det så tydligt loggat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 393
Senast: Tora
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 005
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig...
Svar
7
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp