Mensfunderingar

denjagar

Trådstartare
Det är såhär att ungefär var 3:e gång jag har min mens så är den vanlig första veckan vanlig.
sen när den egentligen ska ta slut så blir den oerhört riklig i 1-2 veckor till!! Såpass riklig att jag måste ta blodstoppande tabletter för att inte blöda igenom på 30 minuter.

Har varit till barnmorskan som har tagit prover där allt är bra.
Hon tror att jag får hormontoppar vissa menstruationer och det är därför det blir såhär.
Ev. kan min övervikt spela in.

Är det någon annan som drabbats av liknande?
 
Men stackare, vilket helvete det låter som. Jag har inte liknande erfarenheter utöver att jag en gång drabbades av rikliga menstruationsliknande blödningar i över två veckor och det ansågs som illa nog så det gjordes en undersökning. Fick inget riktigt svar mer än att det skulle kunna röra sig om ett tidigt missfall men det var osäkert, och det har peppar peppar inte upprepats sedan dess. Men du har mina fulla sympatier.
 
Är det blodprov som tagits? När jag hade kraftig järnbrist hade jag mens i 2-3 veckor åt gången. Är ju iof märkligt om det bara skulle komma då och då, men ändå.
 
Det är såhär att ungefär var 3:e gång jag har min mens så är den vanlig första veckan vanlig.
sen när den egentligen ska ta slut så blir den oerhört riklig i 1-2 veckor till!! Såpass riklig att jag måste ta blodstoppande tabletter för att inte blöda igenom på 30 minuter.

Har varit till barnmorskan som har tagit prover där allt är bra.
Hon tror att jag får hormontoppar vissa menstruationer och det är därför det blir såhär.
Ev. kan min övervikt spela in.

Är det någon annan som drabbats av liknande?
Det kan hända att du inte har ägglossning varje cykel. Då kan det bli så att man får en längre/kraftigare blödning.

En idé kan ju vara att testa med ägglossningstest under ett par cykler.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 656
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 423
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp