Mensskydd för unga

Jag blödde betydligt mer som yngre, då blev tampongerna fulla. Det gjorde ont ändå :down: Men på den tiden så brydde man sig inte så mkt om det.

Idag skulle jag typ aldrig toppa in en tampong, kanske om jag fick mens mitt i ett besök på liseberg typ, men annars, aldrig.

Vilken är den tiden? Ganska mycket har ju hänt med både produkterna och även attityderna.

Jag tycker t.ex att bindorna blivit avsevärt mycket bättre de senaste 20 åren. Har inte använt sedan tidiga tonåren men blivit positivt överraskad när jag varit tvungen till binda på senare år.:)
 
Menar du att man blir större av sin sexdebut, så då får man plats med en tampong som inte hade fått plats innan?
Menar inte slidkransen, utan slidan.

Om man har regelbundet sex så är ju slidan mer van vid att tänjas. Tänker jag och att det då är lättare att använda tampong :idea:

Exakt. Och med tanke på att ungefär var tredje blöder är det ju troligt att det då skett bristningar i slidkransen som inte går tillbaka.
 
Exakt. Och med tanke på att ungefär var tredje blöder är det ju troligt att det då skett bristningar i slidkransen som inte går tillbaka.
Jag frågade om du menar att man blir större av sin sexdebut, , inte om slidan vänjs vid att tänjas vid regelbundet sex. Återigen, inte slidkransen, utan slidan
 
Du får helt enkelt fråga din gynekolog om vad som är vad. Forskningen pekar väl på att det är slidkransen som töjs eftersom det i huvudsak är den som blöder hos en del.
 
För några år sen hittade jag en ung tjej på YT som hade en YT-kanal där hon bl.a. pratade om menskoppar. Hon såg ut att vara i tonåren. Hon sa att unga tjejer absolut kan använda menskopp innan de har sex första gången. Hon var väldigt pedagogisk och förklarade menskopp på ett bra sätt.

Jag tror jag kan hitta henne igen om någon är intresserad. Jag vet inte om jag får skriva ut hennes kanals namn här.
Åh, har du möjlighet att kolla upp YT vore jag jättetacksam! Du kan pm:a om det inte känns bra att skriva ut kanalen här.
 
Du får helt enkelt fråga din gynekolog om vad som är vad. Forskningen pekar väl på att det är slidkransen som töjs eftersom det i huvudsak är den som blöder hos en del.
Jag vet mycket väl vad som är vad... och jag vet att slidkransen töjs och kan spricka.
Det var återigen inte alls det jag undrade, men skitsamma
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 537
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp