Mensskydd och miljöfarliga ämnen?

Lånar tråden lite.

Jag tycker att menskopp verkar hur bra som helst och jag äger också en. Tyvärr har jag inte lyckats använda den för det gör SÅ ont att försöka sätta in den.

Har funderat på att prova en mindre men trir att den också kommer göra för ont ofta inte räcka till.

Är det fler som har problem med att det gör ont att föra in koppen. Jag har alltid haft mens när jag gjort mina försök.
Jag vill också kunna använda menskopp men kan tyvärr inte. Får in den men den spänner och är obehaglig när den sitter i. Kan iofs inte ens ha minitamponger pga det heller. Så tråkigt :meh: gillar ju inte heller bindor men enda jag kan använda. Skall dock prova tygbindor, de borde vara bättre för underlivet än plastbindorna :nailbiting:
 
Om man inte vill använda menskopp, trivdes sådär med det. Det är framförallt när jag blöder som mest det är opraktiskt.
Vad funkar om man vill använda någon form av tvättbart skydd? Behöver ha tampong + binda på dagarna och nätterna, men hinner oftast blöda igenom ändå, framförallt på nätterna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 557
Senast: Dentaku
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
480
Senast: Sassy
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 615
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 999
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp