Menstrosor

iNHALE

Trådstartare
Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig. Samtidigt vill jag inte belasta miljön med engångsskydd. Hur upplever ni menstrosor? När jag går med vanliga bindor får jag ofta svamp och klåda i slutet av veckan pga den instängda miljön som blir där nere med all plast och sånt, är det samma sak med menstrosor? Hur länge upplever ni att ni kan gå med ett par trosor innan ni behöver byta? Har ganska riklig mens första två dagarna sen lugnar det sig. Hur är livslängden på ett par trosor? När får man räkna med att de behöver bytas ut?

Vill gärna höra era erfarenheter.
 
När jag går med vanliga bindor får jag ofta svamp och klåda i slutet av veckan pga den instängda miljön som blir där nere med all plast och sånt, är det samma sak med menstrosor?
Jag har samma problem och jag använder menstrosor hela tiden. Nu blöder jag inga mängder längre, men det finns olika trosor att köpa beroende på flöde. Vissa använder trosorna för natt hela tiden tex.
 
Jag började använda menstrosor för några månader sen och mitt underliv jublar över att slippa det där instängda som blir med binda.
 
Älskar menstrosor.
Har måttlig blödning så klarar mig oftast hela dagen med ett par om jag tar rena på morgonen, och sen byter jag när jag har duschat på kvällen.
Är inte alls lika plastigt som bindor! Har provat tygbindor också men trosorna är så mycket bättre.
Mina äldsta är fyra år och de börjar läcka nu. Har misshandlat dem brutalt med sextiograderstvätt och torktumling så om man är bättre på att vårda sina trosor håller de kanske längre?
 
Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig. Samtidigt vill jag inte belasta miljön med engångsskydd. Hur upplever ni menstrosor? När jag går med vanliga bindor får jag ofta svamp och klåda i slutet av veckan pga den instängda miljön som blir där nere med all plast och sånt, är det samma sak med menstrosor? Hur länge upplever ni att ni kan gå med ett par trosor innan ni behöver byta? Har ganska riklig mens första två dagarna sen lugnar det sig. Hur är livslängden på ett par trosor? När får man räkna med att de behöver bytas ut?

Vill gärna höra era erfarenheter.
Mina menstrosor (inte senaste modellen utan väldigt tidig sort innan det slog, köpta från utomlands) ansåg jag fungera bra de dagar det inte var full flow eller om man tänkte att det kanske skulle bli mens den dagen och man tex åkte slalom o ville känna sig ostressad. För detta var de helt oslagbara. Men att ha i full flow var omöjligt med dem för mig, o icky känsla efter ett par timmar. Dock sparar det ju mycket ändå iom att de fungerar alla dagar utom två av ca 6 dgr.
 
Jag använder och tycker verkligen att det är stor skillnad mellan trosan och bindan för underlivet, inte alls instängt och plastigt och har ännu inte fått några eksem eller torra slemhinnor som jag får med bindor och tamponger. Gillar inte menskopp så det är inget alternativ. Känner mig dessutom säkrare nattetid då allt sitter där det ska trots att man rör sig. Jag har inte så många par ännu då jag velat testa vilka modeller jag föredra, men hade också tänkt försöka mig på att sy egna.
 
Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig. Samtidigt vill jag inte belasta miljön med engångsskydd. Hur upplever ni menstrosor? När jag går med vanliga bindor får jag ofta svamp och klåda i slutet av veckan pga den instängda miljön som blir där nere med all plast och sånt, är det samma sak med menstrosor? Hur länge upplever ni att ni kan gå med ett par trosor innan ni behöver byta? Har ganska riklig mens första två dagarna sen lugnar det sig. Hur är livslängden på ett par trosor? När får man räkna med att de behöver bytas ut?

Vill gärna höra era erfarenheter.
Ifall inte menstrosor fungerar.

Har du testat Natracares bindor ? De är inte plastiga som de vanliga märkena och jag upplever inte samma instängdhet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Är det någon som regelbundet använder menstrosor? Vad är er erfarenhet? Jag funderar på menstrosor då jag upplever att fiffi inte mår...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
15 415
Senast: undine
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 031
Senast: Sel
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 133
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp