Mental aktivering av konvalescent

__sofia__

Trådstartare
Vad är era bästa tips på att aktivera en hund som behöver vila i kroppen?

Det verkar som om mina hundar lekte lite väl hårdhänt för någon dag sedan, vilket slutat i att en av dem slitit av ena korsbandet i ett av knäna. Vi har tid till ortoped (och troligtvis operation) om en vecka, men tills dess ska hon vara så stilla som möjligt (antagligen även ett tag efter operationen). Detta är inte helt lätt eftersom hon nu går på smärtstillande och inte känner av att det är någon skada, och hon är superpepp på att göra saker - och det här är bara första dagen...

Så, vad kan man göra med henne som aktiverar huvudet men som är så lite ansträngande som möjligt för kroppen? Framförallt så lite påverkan på bakbenen då.

Jag funderar på nosework (vi har testat på det någon gång tidigare, men inte superordentligt) och framförallt då behållarsök eftersom det känns mindre ansträngande. Jag har någon aktiveringsleksak som hon kan få jobba med. Finns det några andra roliga saker att göra? Vilka tricks finns det att lära henne som är väldigt enkla fysiskt?
 
Skaka på huvudet, titta höger/vänster, lägga framtassarna i kors när hunden ligger ner, räcka ut tungan, skicka sig på nosen, vinkla öronen, lyfta på läppen, frysmarkering med nos i hand, lägga hakan i handen, hålla ett föremål stadigt i munnen utan tugg, är några trick som jag kom på lite snabbt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 624
Senast: ako
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 055
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp