Mental (o)hälsa - sitta som åskådare på utomhuskurs i två dagar. I december.

Migo

Trådstartare
Misstänker att jag inte är ensam om att ifrågasätta min mentala hälsa när det kommer till mängd tid spenderad utomhus i vidrig, blöt kyla? :D Speciellt ni som håller på med spår/sök måste ju ha massa bra tips på hur ni överlever långa dagar i skogen den här årstiden.

En av mina favoritinstruktörer ska hålla kurs i närheten i helgen, och min budget tillåter bara en åskådarplats. Det innebär 9 timmar stillasittande per dag, först på ett blåsigt fält så länge ljuset räcker och sen i ett ridhus på eftermiddagarna.

Jag har en overall från Hööks, en ok stol och en jätteskön fårfäll att sitta på. Men det ska regna imorgon! :( Hinner inte trolla fram nått agilitytält, misstänker att overallen inte får plats i galonstället... Ska jag dra på mig ett duschdraperi kanske? :D
 
Har du inget paraply?
Får du inte på dig galonstället så är det väl bara duschdraperiet som finns kvar!:D
 
Har du inget paraply?
Får du inte på dig galonstället så är det väl bara duschdraperiet som finns kvar!:D

Jag hade ett jättebra parasoll som var regntätt. Det har tyvärr bott på uteplatsen tills nu, så vintervädret har plågat det en aning :angel:
 
  • Minnesförlust (så man får för sig att göra om det igen)
  • Övertygelse att man bara kan bli blöt till en viss gräns
  • Riktigt kryddig soppa - det ska vara så man gråter när man skruvar av termoslocket...

Minnesförlust: check. Den här gången kostar det iaf inte tusentals kronor att frysa sönder sig :rofl:
Övertygelse: Funkar inomhus, i förväg. Misstänker att det blir en trist reality check imorgon!
Soppa låter bra, kan man blanda den med det farligt starka kaffet? :D
 
Jag hade ett jättebra parasoll som var regntätt. Det har tyvärr bott på uteplatsen tills nu, så vintervädret har plågat det en aning :angel:

Är stommen OK? Då har du en ny användning för ditt duschdraperi... :angel:

(Tanken på paraply slog mig inte ens, sådana saker funkar inte här nere. :meh:)
 
Minnesförlust: check. Den här gången kostar det iaf inte tusentals kronor att frysa sönder sig :rofl:
Övertygelse: Funkar inomhus, i förväg. Misstänker att det blir en trist reality check imorgon!
Soppa låter bra, kan man blanda den med det farligt starka kaffet? :D

På A svarar vi B. :up:

Övertygelsen är till för att slå reality checken på käften! Dvs, när du sitter där och svär över hur dum du är så kan du genast kontra med att ja, men det vore ju ännu dummare att bryta ihop nu - värre än så här blir det ju inte, så kom igen och bit ihop bara. Kan du bära en sten kan du bära två, håller du ändå två går det bra med två till, orkar du fyra stenar klarar du åtta, osv... :angel:

Och nej, blanda inte kaffet med soppan! Då lär du bli utslängd för att du sprider vinterkräksjuka! :laugh:

Nu ska jag gå ut och frysa i några timmar... Men det gör ingenting, pannan är sönder i mitt hus så jag är redan så kall att tårna har domnat. Då kan det ju inte bli värre! :idea: :up:
 
Kan du inte köpa lång poncho? Eller så får du köra galonisar och köra lager på lager innanför.
Fryser oftast själv om fötterna, så köp billiga värmekuddar på Biltema och stoppa ner i skorna?

Sedan ha med dig ombyte till lunch och när ni byter av till ridhus!

Säger som tidigare, varm soppa med och så att du blir ordentligt mätt.
 
På A svarar vi B. :up:

Övertygelsen är till för att slå reality checken på käften! Dvs, när du sitter där och svär över hur dum du är så kan du genast kontra med att ja, men det vore ju ännu dummare att bryta ihop nu - värre än så här blir det ju inte, så kom igen och bit ihop bara. Kan du bära en sten kan du bära två, håller du ändå två går det bra med två till, orkar du fyra stenar klarar du åtta, osv... :angel:

Och nej, blanda inte kaffet med soppan! Då lär du bli utslängd för att du sprider vinterkräksjuka! :laugh:

Nu ska jag gå ut och frysa i några timmar... Men det gör ingenting, pannan är sönder i mitt hus så jag är redan så kall att tårna har domnat. Då kan det ju inte bli värre! :idea: :up:
Plötsligt börjar jag misstänka att du behövs på plats som publikcoach. Vad gör du imorgon? :angel: Jag har en VARM gäststuga ;)
 
Ta med extra mössa, vantar, skor och strumpor det brukar vara det som är värst tycker jag. Sen har du ju fått en massa andra bra tips. Hoppas det blir en bra kurs även för er åhörare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp