Mer än enkla handledstöd?

Shettisar

Trådstartare
Finns det verkligen inte något annat än vanliga handledstöd att ha när man har reumatisk värk i handlederna men ändå vill kunna sköta om sina hästars vardagliga göromål? Som det är nu orkar inte mina handleder att lyfta ex hovarna då värken och kraften tryter.Så man blir ju hela tiden beroende av familjemedlemmarna. :mad:
 
Sv: Mer än enkla handledstöd?

Min arbetsterapeut har gjutit i en sorts plast en tumskena till mig, för att alla färdiga i tyg var för mjuka. Nu ska jag be henne göra en för handleden också eftersom jag har svårt att rykta hästen. Dessa är dessutom gratis till skillnad från de färdiga skenorna!

Om du har kontakt med en arbetsterapeut berätta om detta och fråga om hon/han kan göra något liknande!
 
Sv: Mer än enkla handledstöd?

Hej!

Har Fibromyalgi men problemet med handledsstöd känns igen.
Själv kör jag numera mest med lindor. Fick tipset att köpa sådana som de som pysslar med kampsport och boxning använder. De är mindre elastiska och smalare så det krävs lite tillvänjning att linda lagomt hårt. Det är så lätt att justera vart man behöver stödet just i dag. Jag lindar dock inte mellan för det kändes så obekvämt :smirk: .

Tänk om det hade funits skydd och stöd som är anpassade för ridning mm. Det hade varit underbart
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mer än enkla handledstöd?

Jag har kört med lindor, men jag har väldigt ont just i fingerlederna, någon som har tips? Brukar få köra dubbla vantar, ni vet såna där "magic" som töjer sig ovanpå bomullsvantar, men på sommaren blir det så himla varmt. Det är ju lite dåligt grepp oxå, fast det är det ju ändå när det värker :D Har oxå problem i knäna, och har testat knästöd, men det skaver så illa när man rider. Gärna tips där med. Jag tycker att det är väldigt dåligt att dom inte tar fram nåt åt oss oxå, det är ju faktiskt trots allt bra att rida när man har ledvärk, enligt min läkare iallafall. Vad säger era? (Jag har inte reumatism, men snarlikt)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 541
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har lite diffusa symtom som ingen tycks hitta varför. Har haft kontakt med VC, tagit olika prover och varit hos sjukgymnast men...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp