Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Mer angående försäkring

snurpe

Trådstartare
På onsdag får jag hem Vitnos :love: Är det någon som vet på rak arm om jag skaffa en försäkring redan nu innan hon kommit? (vill göra det så fort som möjligt)

Jag är tveksam pga följande anledningar
- Hon har bara fått den första vaccinationssprutan (förra veckan). Nästa ska tas efter 3 v. Vaccination är alltså påbörjad men grundvaccinationen är ej klar
- Hon har inte kommit till mig ännu

Måste jag vänta tills hon är färdigvaccinerad?

/snurpe

Du kan teckna en försäkring direkt... men... *hmm* nu är jag inte hundra på det här, men måste inte husisar/oreggade katter vara ID-märkta först??
Har du tänkt dig agria går ju försäkringen att teckna på nätet agria

snurpe

Trådstartare
De två jag redan har är försäkrade i Folksam och jag tänkte att Vitnos också skulle bli det :)

Mina två försäkrades som bebisar men blev inte öronmärkta förrän de kastrerades vid 6 resp 12 månaders ålder. Då var det inga problem, är det en ny regel som kommit?

/snurpe

Nej det är inget krav, vad jag vet, men hos agria får man ju 10% rabatt. Jag tror absolut du kan försäkra henne nu genast! Det är väl bara att ringa! :)

snurpe

Trådstartare
Gäller att vara noggrann med försäkring :) man vet aldrig vad de små hittar på :smirk:

Får ringa i morgon då!

/snurpe

snurpe

Trådstartare
Kanske redan på onsdag :) Hon är väldigt skygg men vad sjutton - man har ju zoom :D Får se om hon störs av kameran, annars blir det säkert kort :)

/snurpe

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6474 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
1 555
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
2 204
Övr.Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 469
Gravid-1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
1 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sömtryck?
  • Födda 2017 del 3

Omröstningar