Mer angående försäkring

snurpe

Trådstartare
På onsdag får jag hem Vitnos :love: Är det någon som vet på rak arm om jag skaffa en försäkring redan nu innan hon kommit? (vill göra det så fort som möjligt)

Jag är tveksam pga följande anledningar
- Hon har bara fått den första vaccinationssprutan (förra veckan). Nästa ska tas efter 3 v. Vaccination är alltså påbörjad men grundvaccinationen är ej klar
- Hon har inte kommit till mig ännu

Måste jag vänta tills hon är färdigvaccinerad?

/snurpe
 
Du kan teckna en försäkring direkt... men... *hmm* nu är jag inte hundra på det här, men måste inte husisar/oreggade katter vara ID-märkta först??
Har du tänkt dig agria går ju försäkringen att teckna på nätet agria
 
De två jag redan har är försäkrade i Folksam och jag tänkte att Vitnos också skulle bli det :)

Mina två försäkrades som bebisar men blev inte öronmärkta förrän de kastrerades vid 6 resp 12 månaders ålder. Då var det inga problem, är det en ny regel som kommit?

/snurpe
 
Nej det är inget krav, vad jag vet, men hos agria får man ju 10% rabatt. Jag tror absolut du kan försäkra henne nu genast! Det är väl bara att ringa! :)
 
Gäller att vara noggrann med försäkring :) man vet aldrig vad de små hittar på :smirk:

Får ringa i morgon då!

/snurpe
 
Kanske redan på onsdag :) Hon är väldigt skygg men vad sjutton - man har ju zoom :D Får se om hon störs av kameran, annars blir det säkert kort :)

/snurpe
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 188
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 481
Senast: Badger
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 720
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp