Mer fäste i sadeln?

Tilde123

Trådstartare
Hej!
Är i svängarna o ska köpa ny sadel, dessvärre är prestige de enda sadlarna som passar min häst.
Tycker att de har så glatt läder i sätet( iallafall den modellen jag har testat och som funkar på honom).
Har ni några tips på hur man kan göra för att de inte ska bli så halkigt och glansigt läder i sitsen? Ska man smörja med något? Eller olja in sitsen?
vill att känslan ska vara som att sitta i en kalvskinnssadel!
skriv era bästa tips tack !!:)
mvh
 
Ja, jag håller med ovanstående. Köpte ett par ridleggings med silikon från Börjes som sitter fast så bra i sadeln att jag knappt vill använda dem då man blir som fastlimmad.
 
Jag tycker siliconpluppar är suveränt. Man får ett bra grepp utan att för den skull sitta fast - vilket man ofta gör med det tidigare populära mocka helskoningen.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 688
Senast: Mogge
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: poetin
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 517
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 299
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp