Mer medeltida ridning

Lager

Trådstartare

Mul-ridning... Tycker det var en riktigt vacker mula till och med. Har för mig att jag sett en mula som tävlade motsvarande lätt klass dressyr i USA, men finns det mulor för ridning någonstans i Sverige?
 

Mul-ridning... Tycker det var en riktigt vacker mula till och med. Har för mig att jag sett en mula som tävlade motsvarande lätt klass dressyr i USA, men finns det mulor för ridning någonstans i Sverige?
Spännande, har han någon film på hur bra det gick till slut?
 
Faktiskt inte många dagars sedan jag läste om just en mula i Sverige som rids. Tyvärr är de något som gör att de tydligen inte får ställa upp hur som helst i tävlingar enligt ägaren men de red western om jag inte minns helt galet nu :) Var i en fb grupp jag är med i!
 
DEB5702C-163F-4D55-BFD7-BC3DAD06439C.jpeg

Min kompis har en mula, dock är mulan bara ett, men tanken är att hon ska funka som riddjur. Här tillsammans med min Julius. Pappan är åsna och av större modell, mamman är cponny. Tydligen blir det en hybrideffekt som oftast gör så mulan blir ganska så hög, eller ja inte gigantisk men högre än om föräldrarna varit hästar båda två. Ska se om kompisen kan hitta hit och skriva mer!
 
Jag har en vän vars dotter rider på en mula - hon brukar lägga upp bilder och filmklipp på hennes Facebooksida. Inte så mycket dressyr, men uteritter och när de hoppar små hinder :D
 
Jättesöt :heart men när mamman är häst så blir inte avkomman mulåsna, utan det blir en mula. Det är ganska stor skillnad på vilka egenskaper som slår igenom.
Jasså, hur då? Vill gärna lära mig mer.
Älskar hybrider och vill gärna ha en egen en dag. Red en mula när jag var liten.
 
Jasså, hur då? Vill gärna lära mig mer.
Älskar hybrider och vill gärna ha en egen en dag. Red en mula när jag var liten.
Det är väldig skillnad. Mulan är större och har ärvt mer hästlika drag, och har hästsvans, mulåsnan är tvärtom mindre och har åsnesvans.
 

Mul-ridning... Tycker det var en riktigt vacker mula till och med. Har för mig att jag sett en mula som tävlade motsvarande lätt klass dressyr i USA, men finns det mulor för ridning någonstans i Sverige?

jag har jättesvårt att se att mulor skulle passa i krig . Har de ens använts till det, utom att då bära packning?
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 089
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 982
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 848
Senast: Solstig
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp