Mera hemmastadd Vitnos (bilder)

Hon är jättefin! Alla tre är jättefina :love: Kul att det går så bra. Hon ser mycket mer avspänd ut nu.
 
Jo, hon är väldigt mycket mer avspänd. Men det är ju inte så konstigt iofs eftersom de förra kortens togs bara några timmar efter hon kommit hit :smirk:

Skulle ge dem en godisbit igår och öppnade skåpet där godsakerna finns. Katla och Vulkan blir ju som tokiga :smirk: Och Vitnos ville väldigt gärna vara med och gick fram till oss tre :) Så tog hon en godisbit ur handen på mig - det kändes jättekul!

/snurpe
 
:love: :love: :love:

Vilken liten donna!! Härligt att se att hon blivit så lugn! Hur reagerar Katla och Vulkan på sitt nya syskon?

Fortsätt skicka bilder....såååå kul att se hur Fröken Vitnos utvecklas!

Mvh C + Gänget
 
Det är ju ett jättestort framsteg att hon har tagit mat ur handen på dig! :bump:
 
Det är ju ett jättestort framsteg att hon har tagit mat ur handen på dig! :bump:

Ja! :banana: Känns jätteroligt :) Hon backade visserligen undan direkt när hon tagit godisbiten men ändock. Stort framsteg! Jag försökte muta henne med godis de första dagarna för att få kontakt men då var hon helt ointresserad. De är mycket de andra som drar med sig henne tror jag :)

/snurpe
 
Katla och Vulkan har gjort mig väldigt stolt! Jag trodde att de, så himla tajta som de är, skulle vara osäkra att ta in en ny. Men inte, de har verkligen blivit kompisar! Vulkan och Vitnos fann varandra direkt, inte en tillstymmelse till problem. Katla var svårflörtad de första dagarna och morrade och fräste en hel del. Jag tror det enbart handlade om osäkerhet. Men Vitnos bara steg undan när Katla var arg. Och plötsligt en dag bestämde sig Katla för att bli vän med Vitnos :) Det var underbart att se! Hon steg fram, nosade henne på pälsen, gick undan, gick tillbaka och nosade i baken och sedan var allt hellugnt. Inte en gång har Katla morrat efter det, allting bara släppte :) Igår kväll låg de alla tre i klösmöbeln och vilade efter att ha utforskat varje utrymme i lägenheten tillsammans.

De var accepterat varandra och blivit betydligt bättre vänner än jag trott att de skulle bli på så kort tid! Känns jättehärligt! :banana:

/snurpe
 
Det var rätt roligt igår också när jag tog alla dessa bilder. Vitnos gick omkring och kollade in lägenheten (det är de två senaste dagarna hon börjat röra sig fritt så mycket) och jag gick ett par meter bakom med kameran. Först tyckte hon det var lite läskigt, men vande sig jättefort :) Det var nästan så hon tyckte det var lite kul där jag förföljde henne :cool:

Kul att man kan vara så nära henne utan att hon blir rädd. En gång sträckte jag fram handen och hon gick fram och nosade på den. Sträckte fram handen igen, men då blev hon lite rädd. Jag ska ta det lite lugnt nu i början så jag inte skrämmer in henne på gömstället under soffan. Det är nog bra om hon trivs med och vågar vara ute i lägenheten :) Men hon blir tuffare och tuffare och allt har verkligen gått framåt!

/snurpe
 
Det roliga med dina bilder är ju att har man inget större kattintresse så tänker man jaha, en katt mitt på golvet - men den GÖR ju inget! Och så är det PRECIS det som är grejen - det här var en jätteskygg katt och så sitter hon alldeles oskyddad mitt på golvet :)...

mandalaki
 
Hej!
Kul att läsa om fröken Vitnos eskapader! :bow:

Vi har en fröken Sally här hemma som har utvecklats otroligt mycket från det hon kom hit som vanvårdad skygg hona till "övertuff - ta över hela hemmet" dam... :D Sally har bott här i ca 6 månader snart och visst ibland har hennes framsteg varit små....men ibland hinner man knapt med själv :crazy:
Sally är vi bara stödhem till...hade velat behålla henne men med 5 egna kisar och två studieinkomster *suck
Dock har vi gjort det bästa genom att kräva att hon får det perfekta hemmet, där hennes människor ska ha full förståelse för hennes små "egenheter" och lite försiktiga uppträde.....

Har vi tur så hittar vi människor som er att ta hand om fröken Sally resten av hennes liv :bow:

Ni är änglar!!!!

Mvh Carita + Gänget
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp