Mera tips på serier

Milosari

Trådstartare
Behöver lite tips på bra serier att kolla på när jag jobbar natt. Gillar allt från Breaking bad och True Blood, via MASH till Stolthet & Fördom. Älskar Modern Family! Men har inte orkat sätta mig in i serier som Doctor Who och har lite svårt för serier där kvinnor framställs som dumma får förklädda till barbiedockor.
 
Revolution (tyvärr bara två el tre säsonger hat jag för mig), hemlock grove, the originals. Hell on wheels.
 
Det här blir lite huller om buller, jag gillar gamla serier också som du kanske redan har sett eller inte är intresserad av för att de inte är aktuella, men jag slänger med allt jag kommer på. :p

Humor:
Brooklyn 99 är den roligaste nya serien på år och dar tycker jag. :D
Burning Love är väldigt kul, i alla fall om man lidit igenom något avsnitt av The Bachelor någon gång.
Community helt enkelt för att det inte går att göra en lista utan att den är med. :cool:hn
Last Week Tonight With John Oliver är den enda studio talk show som jag tycker är värt något, men den är å andra sidan värd massor!
The Thick of it, himla kul - och inspirerande föreläsningar i svärandets ädla konst.
Black Books, Manny och Bernard...


Spänning (typ...):
Castle är helt OK som slöunderhållning ibland i alla fall, lite väl fånigt men harmlöst.
Fringe, alltför bisarr och långsökt ofta men den övergripande storyn tyckte jag bar igenom de bitarna också.
Battlestar Galactica, väldigt bra helt enkelt.
Life, tyckte jag var strålande även om den hade några svagare partier - och Lewis "amerikanska" var rätt plågsam, särskilt i början. :laugh:
Vera såg jag några avsnitt av när jag var hemma hos mina föräldrar och jag tyckte den var bra.
Justified har jag bara sett två eller tre säsonger av, men jag tyckte det var bra så länge man bortsåg från huvudpersonens irriterande kärleksliv.
Veronica Mars, även om den förlorade i kvalitet efter första säsongen


Hm... Trodde jag skulle få till en mycket längre lista. :cautious:
Jaja, jag skyller på att jag glömt bort resten. :D

Och vill du verkligen bränna lite tid så rekommenderar jag japanska, eller ännu hellre koreanska TV-serier! De producerar snabbare än man hinner titta. Bristen på jämställdhet kan vara jobbig med vår kulturella bakgrund, men om man ser hur det utvecklat sig bara på ~10 år så tycker jag istället det snarare är upplyftande. :up:
 
Är dethär man flikar in en lien reklam för snabbavsnitten av Cathastrophe (stavning?).
Elegant och intelligent dialog och en massa torr humor. På knappa halvtimmen var.
Love it.
 
Gotham! Så snygg! Plus för spännande kvinnliga karaktärer.

Agent Carter, samma argument som ovan men från Marvel (älskar ju Marvel).

Outlander, också påkostad och välgjord. Bitvis vidrig men svår att sluta sig från.

The Vampire Diaries, älskar den serien! Spinoffen The Originals är också bra.

The walking dead. Åh, vilken bra serie det är! I morgon sänds första avsnittet av Fear the walking dead som är en slags prolog.

Hannibal. Så oerhört snygg, men också vidrig. Älskar den bombastiska musiken och de vackra bilderna. Bitvis sjuk, men alltid hög kvalitet.

Suits, väldigt snygg och smart. Fantastisk dialoger.
 
Gotham! Så snygg! Plus för spännande kvinnliga karaktärer.

Agent Carter, samma argument som ovan men från Marvel (älskar ju Marvel).

Outlander, också påkostad och välgjord. Bitvis vidrig men svår att sluta sig från.

The Vampire Diaries, älskar den serien! Spinoffen The Originals är också bra.

The walking dead. Åh, vilken bra serie det är! I morgon sänds första avsnittet av Fear the walking dead som är en slags prolog.

Hannibal. Så oerhört snygg, men också vidrig. Älskar den bombastiska musiken och de vackra bilderna. Bitvis sjuk, men alltid hög kvalitet.

Suits, väldigt snygg och smart. Fantastisk dialoger.
Åh du påminnde mig om Fear the Walking dead! Tack! Hade helt glömt av det :p
 
Peaky blinders, såg precis första säsongen och måste se nästa, pronto! :D snygg, spännade serie med bland annat Cillian Murphy och Sam Neill i 1920-talets Birmingham.
 
Om du gillar Modern Family så tror jag att Parks and Recreation kan falla dig i smaken. Skruvad och supercharmig komediserie med helt fantastiska karaktärer. Första säsongen är lite småsvajig (men fortfarande bra!) men sedan blir det bara bättre.
Arrested Development är också hysteriskt rolig och påminner en hel del om Modern Family.

Betydligt mörkare: andra säsongen av kriminalserien The Fall släpptes för ett tag sedan på Netflix, och den var lika bra och spännande som den första. Gillian Anderson (:love:) spelar en kriminalkommisarie som jagar en seriemördare i Belfast. Mörkt, långsamt, krypande och ohyggligt spännande. Det bästa jag har sett sedan Breaking Bad, helt klart.
 
Gotham! Så snygg! Plus för spännande kvinnliga karaktärer.

Agent Carter, samma argument som ovan men från Marvel (älskar ju Marvel).

Dessa två är bra, framförallt Agent Carter! Inte så övernaturlig som man kan tro, utan mer en stark kvinna som helt enkelt är bäst på allt hon gör. Utspelar sig efter andra världskriget.

Misfits, om man tycker om det övernaturliga. Brittisk serie

Our Girl, en serie om en kvinna som är stationerad i Afghanistan och resan dit (dock lite väl chliche kärlekshistoria men den tar inte överhand) Också brittisk.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 349
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 440
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
40 407
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp