Meritvärde - högskolekurs?

bettysmatte

Trådstartare
Jag har sökt in till en högskolekurs på distans i höst. Jag misstänker att den är rätt populär..... Under min behörighet står det:

"Du tillhör följande urvalsgrupper
  • Sökande med gymnasiebetyg utan komplettering (BI)
    Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 17,86 av max 22,50
  • Högskolepoäng Grundnivå (HPGR)
    Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 75 av max 165"
Jag känner att jag har INGEN som helst aning om jag ligger hyfsat till för att komma in (allting är ju relativt - det förstår jag)??? De tar in baserat på betyg, högskolepoäng och högskoleprov, med en ungefär lika fördelning.

Finns det någonstans där man kan läsa sig till hur många som kommer in på en viss kurs? Det känns som om det borde vara rätt många som kommer med på en distanskurs helt utan träffar?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För ett tag sedan sökte jag ett par distanskurser på en högskola med start till våren. Det var rätt många år sen jag pluggade, så det...
Svar
1
· Visningar
2 019
Senast: holsa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kort sammanfattning av det gångna året får bli att det i alla fall känns som att det går med raketfart åt rätt håll för min del...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är ett (extrem)exempel på en patologisk perfektionist. Upp till högstadiet var jag snabbast och starkast i klassen (japp, även...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 773
Skola & Jobb Hallå hej. Varning för långt inlägg... :o Men jag har en del funderingar jag gärna skulle bolla med någon. Jag saknar slutbetyg...
Svar
13
· Visningar
2 107
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp