Messenger funkar inte 😡

FörlÄt för OT - FrÄga frÄn en nyfiken - Vad anvÀnder ni messenger till? AlltsÄ vilka "pratar" ni med dÀr? AnvÀnder ni det som en sms/chat-tjÀnst?

Har i princip aldrig anvÀnt messenger. För chat och sms med vÀnner och familj anvÀnder jag Signal och Whatsup.

Jag anvÀnder Messenger till nÀstan all kommunikation med förÀldrar, vÀnner, medryttarhÀstens Àgare osv. Sms anvÀnds nÀstan inte alls. Dit fÄr jag bara reklam i princip. Whatsup har jag aldrig brytt mig om att skaffa och signal har jag inte hört talas om. I min krets har dÀremot alla Messenger. Utom min dotter sÄ till henne skickar jag faktiskt sms.

Jag Àlskar gruppfunktionen i Messenger. Blir sÄ lÀtt att bestÀmma nÄgot med en grupp nÀr alla kan vara med i samma konversation.
 
GÀllande detta med gruppfunktion sÄ vill jag bara nÀmna att i princip alla "chat/sms"-appar har den funktionen, tex kan man ha gruppchat i bÄde whatsapp och signal. SÄ skulle messenger sluta funka och man vill kunna ha gruppchat sÄ finns det alternativ.
Nackdelen med Whatsapp Àr att det ju Àr samma som Messenger, eftersom det Àr Facebook (jaja, Meta kallar de vÀl sig idag), som Àger bÀgge. Signal funkar nog bÀttre, om det hade varit mer Àn nÄgra miljarddelar av vÀrlden som anvÀnde appen (ja, jag gör det, men typ ingen jag kÀnner gör det)
 
Vi har grupp chattar i Signal och Google chat ... och aven i min vanliga sms har jag grupp chat med flera pa jobbet som hjalper till med rekrytering. Lagger Messenger ner ar det bara att byta till nagot annat.
 
Nackdelen med Whatsapp Àr att det ju Àr samma som Messenger, eftersom det Àr Facebook (jaja, Meta kallar de vÀl sig idag), som Àger bÀgge. Signal funkar nog bÀttre, om det hade varit mer Àn nÄgra miljarddelar av vÀrlden som anvÀnde appen (ja, jag gör det, men typ ingen jag kÀnner gör det)
Jo jag vet, de Àgs av Facebook. Men jag tror inte det kommer nÄgot krav pÄ att ha ett konto pÄ Facebook för att anvÀnda whatsapp. Men att Facebook "numera" Àger whatsapp Àr trist.
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bÀttre pÄ problemlösning. Och har man sÄna mÄl i livet sÄ...
Svar
11
· Visningar
1 908
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en 8-Ă„rig hanhund av liten sĂ€llskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gĂ„ in pĂ„ detaljer, men kort sagt sĂ„ har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 953
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Jag har under mĂ„nga Ă„r funderat pĂ„ att skaffa katt, men inte vĂ„gat ta pĂ„ mig det ansvaret. Möjligheten att fĂ„ kattvakt Ă€r ocksĂ„...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 169
IT & mobiler Vi fick Àrva en gammal iMac frÄn sambons förÀldrar. UtifrÄn vad jag förstÄr Àr det en iMac 11,2. Vi försöker nu ÄterstÀlla den...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp