Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

Annorlunda och annorlunda.
En ridskola jag red på hade en Pelle. Sedan fick de en till Pelle så de döptes om till Stor Pelle och Lill Pelle.
De hade även en fjordingkorsning vid namn It must have been love. Tror inte den där hästen var planerad :D

De hade människonan på många: Klara-Bella, Pelle x2, Maj-Britt, Henrik, Felicia, Kajsa osv
 
Hade medryttarponny som heter Son of A Bitch, men kallades Sunny och av förklarig skäl gör han det på ridskolan han såldes till med 😁
Bilden är tagen 2011
SL270194.JPG
 
Dom här Pelle, vad var det för ras på dom?

Min hjälphästs bror hette Pelle.
Pelle är väl ganska vanligt namn? Vi hade en, en gång i tiden som hette Pelle som jag fått veta senare hos sista ägaren få somna in pga fång :cry: En shettiskorsning (påstod va islänning i med), och hade brorsa eller om vara bara halvbrorsa som hette Pinoccio, men jag hörde tvivlar jag på det är den du haft.
 
Mat och dryck har jag stött på massor! Pizza, Pepsi, Peperoni, Saffran, Basilika, Chickpea, Calippo...

Sen kommer jag nog aldrig glömma (slaktar nog stavningen här) Cindy van der Valbursveig.
 
Ja, tyvärr, för det går fn inte att googla efter Pelle...

Så jag tar varje chans jag får att hitta en Pelle. "Vår" är nordsvensk.


Pelle är väl ganska vanligt namn? Vi hade en, en gång i tiden som hette Pelle som jag fått veta senare hos sista ägaren få somna in pga fång :cry: En shettiskorsning (påstod va islänning i med), och hade brorsa eller om vara bara halvbrorsa som hette Pinoccio, men jag hörde tvivlar jag på det är den du haft.
 
Importerade hästar och ponnyer kan ju heta lite vad som helst, som blir udda i vårt land.
Här i trakten fanns Visshershof Huzaar som blev ännu roligare när en kreativ domare uttalade det som "Visseltofta Huttar". Husse är dock borta sedan många år nu...
 
Inte extremt konstiga namn, men på min första ridskola stod stora bruna halvblodet Olsson (döpt efter sin ägare). Det fanns även en liten ponny som hette FF, efter föräldraföreningen på ridskolan som köpt in henne.
 
Inte extremt konstiga namn, men på min första ridskola stod stora bruna halvblodet Olsson (döpt efter sin ägare). Det fanns även en liten ponny som hette FF, efter föräldraföreningen på ridskolan som köpt in henne.

LCR? Fick en flashback - i form av ett bestämt men nu ganska avlägset minne - av att ha startat en dressyrtävling för studentryttare på just en brun Olsson-häst där. :laugh:
 
LCR? Fick en flashback - i form av ett bestämt men nu ganska avlägset minne - av att ha startat en dressyrtävling för studentryttare på just en brun Olsson-häst där. :laugh:
Visst var det LCR :love: Olsson var tung i handen när jag var nybörjare och red honom, samtidigt var det på honom som jag för första gången lyckades få till en vettig skänkelvikning. Det var inte många steg, det var i skritt men jag minns fortfarande mitt "whoaaa!" när jag kände hur hans rygg började jobba och han klev över ordentligt.
 
Jag hade en häst på foder för länge sedan som hette Olle.

Han var en underbar kompis på många vis, men alla visste vem han var om man sade att han var Sjöstens Olle.

Det var inte den ägaren som jag hyrde honom av, utan förra ägaren. "Min ägare" hade köpt Olle av Sjösten och när man sade Sjöstens Olle, då visste alla vilken Olle det gällde.

Jag hade en dåvarande pojkvän som alltid uttryckte denna ramsa i stallet: "Hej Olle Bulle Pall Sket i Körka Dt så det small"

Jag tyckte inte om det.

För mig var han bara världens finaste Olle Bulle, mammas hjärtegull... 😊
 
Jag red min första skänkelvikning, ofrivilligt, på en häst som hette Voltige. Jag var kanske 8 år och utsocknes, de andra tjejerna var tuffa men efter min ofrivilliga skänkelvikning tyckte en av tjejerna att jag var duktigare än vad de trodde och slutade bråka med mig. Själv hade jag världens ångest som inte ens kunde få Voltige att gå rakt på fyrkantspåret. :o

Fötterna nådde knappt nedanför vulstrena och sommaren jag skulle fylla nio var jag på ridläger i Åsele, där hade jag en häst från gamla K4 i Umeå som hette Olé och var nordisk mästare i fälttävlan. Jag hade mina första hopplektioner på honom och följde med på uteritterna. ❤ Döm om min förvåning när vi en dag skulle rida voltige och hela lägret gick upp till klubben, jag fattade ingenting, skulle alla rida på Voltige?

Vi hade även fått frågan innan vem som hade ridit voltige tidigare och jag som var både minst och yngst av alla räckte upp handen. Yngst som i att vi hade anmält mig som 10 år vilken var åldersgränsen men jag var 8 år. Jag stod som ett frågetecken när de ledde fram en av lägerhästarna, det fanns ju inte en chans att jag skulle ta mig upp på ett av halvbloden utan jag och ponnyungarna skulle rida en D-ponny. Jag var tvungen att få hjälp att till slut kravla mig upp mha en barbackagjord men lyckades faktiskt efter mycket om och men stå upp på ryggen på ponnyn, men fattade först långt senare vad voltige egentligen var.

Det fanns även en stickelhårig häst på klubben som hette Tamtam, en stackare som alltid blev sömstucken när den alkoholiserade hovslagaren varit i farten, samma hovslagare som jag såg spöa upp en av lägerhästarna efter att han skar den så den blödde, något som alltid fått mig att övervaka vid verkningar och även upplysa i förväg att jag inte tål att man slår. :rage:
 
Visst var det LCR :love: Olsson var tung i handen när jag var nybörjare och red honom, samtidigt var det på honom som jag för första gången lyckades få till en vettig skänkelvikning. Det var inte många steg, det var i skritt men jag minns fortfarande mitt "whoaaa!" när jag kände hur hans rygg började jobba och han klev över ordentligt.
Olsson minns jag inte, men självklart minns man FF.
Även Fantom, Mr X, Zigge.och ett gäng andra.
 
Olsson minns jag inte, men självklart minns man FF.
Även Fantom, Mr X, Zigge.och ett gäng andra.
Jaaa! Zigge som åt upp läderflärpen på mitt spö en gång när han fick gå med på storhästlektion, Mr X som var snäll på hoppningen så jag hade honom på ett dagläger. Fantom var nog efter min tid. Första storhästen jag red där var Abbot som alltid gick med tungan slaskande ut ur mungipan.
 
Vi har haft Lastcallforalcohol på foder förut! :D Han kallades Groggen till vardags!


Mina bästa vänner håller på med travare lite så där, dom har en som heter Okobaloz 😘

Och efter att ha sett Groggen tävla några gånger och gillat honom kallade dom sin avelshane, katt alltså 😘😻, som hette wiskeyandsoda för just Groggen.
Så dom bestämde att deras förstfödda skulle heta Lastcallforalkohol... 🙄
Men tyvärr var den först födda en tjej, så då sa jag att jag köper den om den får heta Groggelina 😻😻😻

Lina fick vi tyvärr ta bort förra året då hon fick cancer, men vi har hennes dotter Gretchen kvar och 3 av Gretchens barn har vi också plus att en av hennes barn är avelshane i Norge och fått flera kullar...
Så kattGroggen har förvärvat sej väl och har avkommor i USA, Asien och Australien 🌏
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp