Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

Ja okej, så kan det ju vara. Men ingen av mina hästar kommer därifrån. I mitt fall är det bara slumpen och det tycker jag är lite lustigt 😊
De har ju rätt många avelshingstar och många kanske fortsätter med z i namnet
Likadant finns det många hästar på C eftersom det funnits några avelsgiganter på c
 
De har ju rätt många avelshingstar och många kanske fortsätter med z i namnet
Likadant finns det många hästar på C eftersom det funnits några avelsgiganter på c

Fast mina hästar har som sagt ingenting med det att göra, att deras namn börjar på/innehåller Z är bara en slump.
 
Min egen häst heter Lilla Liv men är en rejäl och lite grov dam på 170 cm med gigantiska hovar 😊 Världens snällaste. Kanske var liten när hon föddes men det är väl inte det mest passande namnet i världen. Min veterinär tycker det är lika roligt varje gång det är vaccinationsdax iallafall.
 
Min egen häst heter Lilla Liv men är en rejäl och lite grov dam på 170 cm med gigantiska hovar 😊 Världens snällaste. Kanske var liten när hon föddes men det är väl inte det mest passande namnet i världen. Min veterinär tycker det är lika roligt varje gång det är vaccinationsdax iallafall.
Åh, det har jag träffat en häst som heter/hette! Vad är det för färg på din om man får fråga? Den jag red var fux vill jag minnas, och också lite åt det grova hållet. Tveksamt dock om hon var så pass stor som 170...
 
Det roligaste jag har hört är ändå galoppören Potoooooooo :idea:

"The origin of his name has several different versions. According to the most common, Abingdon intended to call the young colt "Potato" and instructed the stable boy to write the name on a feed bin. The stable boy spelled the name as "Potoooooooo" (Pot followed by 8 "o"s), which so amused Abingdon that he adopted the spelling."
 
Fullblod har ju ofta lite märkliga namn, våran heter Pecoiquen. Inte så jättekonstigt (han kommer från Chile) men när vi skulle provrida... Nu har vi lärt oss, vet dock inte om det är rätt egentligen. Har även en varmblodstravare som heter My Dream Runner, och hon är fint byggd med fin färg och trevlig att rida så det stämmer bra in :). Har även en Haflinger (korsning?) som heter Vera i passet och kallas för Nova... Import och troligtvis en räddningshäst så Vera är ju inte så konstigt, men hur kommer man på att kalla henne Nova? Vi har dock fortsatt med det :)
 
Träffat på några ston e. Landlord som hetat Landmina, förstår inte hur man kan döps en häst till det :banghead:
Skånekingen, En Liten Häst, Mandelmann och God Morgon MW är lite kul (hbl) !
 
Vi hade Frosties (jätte mörk skimmel) och Cornflakes (flugskimmel) på min ridskola..
Båda två rangliga D ponnys med humör som citroner.
Var detta på Nääs för ett gäng år sedan? Kan nästa svära på att det fanns både Frosties och Cornflakes där... Är helt säker på en mörk skimmel kallad Frosties i alla fall, kanske efterhandskonstruerar Cornflakes :D
 
Åh, det har jag träffat en häst som heter/hette! Vad är det för färg på din om man får fråga? Den jag red var fux vill jag minnas, och också lite åt det grova hållet. Tveksamt dock om hon var så pass stor som 170...

Har också träffat på en Lilla Liv som var/är fux. Säkert samma häst vi har stött på. Tror den finns kvar i min närhet. 😊
 
Alla från Zangersheide stuteri har väl z i namnet
Och de har fött upp några hästar ;)

Behöver inte vara från just Zangersheide. Har haft ett par som är reggade i Zangerheide men födda i norden och då haft Z efter sina namn. Kanske är ett måste om man reggade i Zangerheide, vad vet jag 😁
 
Jag känner till två hästar, med olika ägare, som kallas för stuterinamnet och inte det "riktiga" namnet. Kanske inte några udda eller konstiga namn precis, mer missuppfattningar, men iallafall.

Den ene heter Luckyhill Silver, kallas för Luckyhill! Obegripligt! Visserligen är hästen brun, så hur någon kommit på att ge honom namnet Silver är en gåta, men ägarna hade ju kunnat hitta på nåt mer passande smeknamn än stuterinamnet (jag är ganska säker på att de faktiskt tror att Luckyhill är det rätta namnet).

Den andra är en (rid-)travare och har ett i travsammanhang MYCKET välkänt stuterinamn som den nuvarande ägaren glatt kallar hästen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp