Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

Jag känner till två hästar, med olika ägare, som kallas för stuterinamnet och inte det "riktiga" namnet. Kanske inte några udda eller konstiga namn precis, mer missuppfattningar, men iallafall.

Den ene heter Luckyhill Silver, kallas för Luckyhill! Obegripligt! Visserligen är hästen brun, så hur någon kommit på att ge honom namnet Silver är en gåta, men ägarna hade ju kunnat hitta på nåt mer passande smeknamn än stuterinamnet (jag är ganska säker på att de faktiskt tror att Luckyhill är det rätta namnet).

Den andra är en (rid-)travare och har ett i travsammanhang MYCKET välkänt stuterinamn som den nuvarande ägaren glatt kallar hästen...


Har genom åren sett många konstigt på dom stamtavlor folk haft på sina boxdörrar...

Men måttet tog en ridskola som skrev e: Rote
u: Bolt

På flera av sina ridskolehästars stamtavlor.... 🙄 😲
 
Har genom åren sett många konstigt på dom stamtavlor folk haft på sina boxdörrar...

Men måttet tog en ridskola som skrev e: Rote
u: Bolt

På flera av sina ridskolehästars stamtavlor.... 🙄 😲
Ser att många tycker detta var superkul, men fattar inte :confused::o Vill du förklara för en dum en?
 
Vi hade en Folish på ridskolan, jepp med ett o, fanns även en Zazzar, var det namnet kommer ifrån har jag ingen aning om 🤷‍♀️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp