Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

Jag känner en Sticky fingers too :) han kallas dock något helt orelaterat.

Annars så är det ju, som sagt, galoppörer och travare som har dom riktigt knäppa namnen. Har sett Getoffandpushhim och Ifhemoveskillhim på täby :angel: (har för mig att de var ihopskrivna så men det var lääänge sen så orden kan ju ha varit skrivna för sig)
Jag red in Ifhemoveskillhim. Gissa hur kul det var. :D

De i sekretariatet på Täby var glada för att Sosalolomome aldrig kom till start. (Salome på sjörövarspråket)
 
Pasteur är väl inte så konstigt, låter som ett klassiskt halvblodsnamn? Efter Louis Pasteur, rimligen, och inte konstigare än att döpa en häst till Picasso eller liknande.

Jag vet att det men jag tycker det är både konstigt och fult.
 
Pasteur - Jag förseslog att den skulle kallas Pastan, men det var inte poulärt.

Pia Västergård - Travstuteri Västergård (om det nu stavas så) hade det som suffix. Ägaren skulle beställa grimma med skylt på, på en mässa. Mannen i montern sa "Skriv namnet här" varpå hon ju skriver Pia Västergård. Han kontrar då med "Nä,.....hästens namn". Ägaren lite skamset "Det är hästens namn".

Pricken - Som var en helt vanlig brun nordsvensk
Min hund heter Henke Sundqvist... :D
 
-Vadeaux hblsto u Vanja e Bordeaux - in på banan kommer ...:D

-Nåt på C - också halvblod - efter en C-hingst ;)

-Le Cheval Heureux - travare

Ponnyn Kalle Mattsson - riden av Kalle Jansson. Förstår varför de köpte honom :D
Vadeux tycker jag var rätt fyndigt faktiskt, särskilt med de föräldrarna! Gillar när man får med föräldrarna i namnet utan att det blir för tillkrånglat.
 
En kompis hade en häst som hette Ursäkta :D det blev himla kul när han for runt med benen i stallgången och hon skulle säga åt honom att sluta: "Men Ursäkta! Lägg av!" :p
Men det var ändå gulligt och på något vis kändes det som att hästen aldrig skulle kunna heta något annat. Det passade.

Min favvohäst på ridskolan hette Marodör. Också passande :grin:
 
Det finns en uppfödare som avlar på en halvblodshingst som heter Currescutt. Alla avkommorna får namn efter den, typ Currescuttesnurra och liknande. Rätt udda namn för halvblod. Ett tag hade vi tre stycken i stallet, snurrigt värre. :cool:

Hur kunde jag glömma de hästarna och de namnen?! :eek:
Dock har jag för mig att namnen började med hans "stam"-avelsstoet Curiosa som han hade på 80-talet. Alla hennes avkommor heter Cur- någonting, och ovan nämnda snurr-hingst är UU: Curiosa. ;)
Hahaha de där tre i erat stall hade kunnat kallas för snurran 1, snurran 2 och snurran 3 :p
 
En kompis hade en häst som hette Ursäkta :D det blev himla kul när han for runt med benen i stallgången och hon skulle säga åt honom att sluta: "Men Ursäkta! Lägg av!" :p
Men det var ändå gulligt och på något vis kändes det som att hästen aldrig skulle kunna heta något annat. Det passade.

Min favvohäst på ridskolan hette Marodör. Också passande :grin:

Åh, jag känner också till en gammal (förmodligen numera avliden) ridskolehäst som hette Marodör. En skimmel. Kanske samma?
 
Flygande köttbullen - rund storhoppande ponny :love:

När jag jobbade med galopphästar för sisådär 20 år sedan hade vi en som hette Tottohäst xx. Lite gulligt ändå, vi kallade honom Totto. :heart
Om jag någonsin tar ett föl ska jag döpa det till Tottohäst :p

Jag red in Ifhemoveskillhim. Gissa hur kul det var. :D

De i sekretariatet på Täby var glada för att Sosalolomome aldrig kom till start. (Salome på sjörövarspråket)
Och om jag någonsin startar uppfödning ska jag döpa alla föl på rövarspråket, förutom den första Tottohästen alltså :laugh:
 
Hur kunde jag glömma de hästarna och de namnen?! :eek:
Dock har jag för mig att namnen började med hans "stam"-avelsstoet Curiosa som han hade på 80-talet. Alla hennes avkommor heter Cur- någonting, och ovan nämnda snurr-hingst är UU: Curiosa. ;)
Hahaha de där tre i erat stall hade kunnat kallas för snurran 1, snurran 2 och snurran 3 :p
OT: Jag har ridit både Curiosa, hennes son Curir och hennes dotterson Curare. :) Curare var ju bara :love::love:!

On topic: Jag gillar namnet XLNT, som var en ponny som var med på Wahlströms ponnyklubbs 20-i-topp-affisch 1977! :D Eller de två jättestora oskiljaktiga halvbloden Per och Lars, som stod på min ridskola när jag var liten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp