Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Som rubriken säger. Vilka annorlunda/märkliga/roliga hästnamn har du stött på i dina dagar? Och fanns det någon förklaring till namnet, typ att det var på det språket som hästens ursprungsland eller dylikt?

Själv har jag faktiskt stött på en hel del annorlunda namn. Bara för att ta några exempel från lådan:
- Irländsk korsning. Döpt efter en billig skotsk/tysk smuggelwhisky. Som att inte det var illa nog, är namnet felstavat dessutom. :rofl:
- SWB. Billigaste whiskysorten på Systemet. Kallades dock oftast för rätt och slätt "Whisky".
- Welsh Cob. Tänker inte ens försöka stava till det, men innebörden var typ "*Ostavbart*-dalens räv". Hästen var inte ens fux!
- Belgisk häst med typiskt "van het" namn. Kallades dock för ett bil/MC märke under sina år i Sverige...:p
- Små korsningsponnyer. Både fadern (ej gdk) och sonen var döpta efter matvarukedjor. :rofl:
- Älg Off. SWB. Sett på tävlingar, vet inte historien bakom namnet.
- Hoppsan Hedvig Gudesjö. SWB. Undrar vad historien bakom det namnet är?! Också sett på tävlingar.
- Funny Camel. Söt fjording/fjordkorsning.
 
Det finns, eller fanns iaf för ett par år sedan, en svensk hopphäst med ett enormt långt namn. Kommer såklart inte ihåg det just nu men vet att jag reagerade på Falsterbo just över namnet. Någon som vet vilken öst jag menar?
 
Travarna vinner detta alla gånger!
Lastcallforalcohol, gismo bög, Gusten grodslukare, limping shrimp osv osv :rofl:
Det finns en uppfödare i Kalmartrakten som har ett gäng uppfödningar som fått namn som är ihopskrivna ord på småländska. (vet att någon av dem ägts av en bukafalist) Det är rätt kreativt, när man ser vad de egentligen heter...
Kanditama
Fanäni
osv...

När jag var barn fanns det en häst, som sågs på lokala tävlingar då och då, som hette Snoppen.
 
En häst som sprang en hel del på åby med namnet Going to the Bar.

Bara Allgott är ju oxå lite udda.

Hade en passhäst ett kort tag som hade samma namn som en korv, kan bara inte komma ihåg vilken.:o

Sedan fanns ju oxå Kom igen då och Denna då men den mest kända av dom var ju Men Greta då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp