Mest dragbil för minst peng (inköp & drift)?

Jag svarar mig själv i den här tråden. Jag valde till slut att behålla min v40 CC D3 och monterade dit en dragkrok. Den klarar jobbet över förväntan! Märks såklart att bilen är liten men det har hittills aldrig känts klent.
Drakvikten är ju den stora begränsningen när man som jag har en stor häst, men jag köpte en enhästarstrailer nu för att komma ner tillräckligt i tjänstevikt 👍
Blev mycket bättre för min plånbok än att byta bil😜

Jag kikar på att köpa V40, men osäker på om det skulle räcka med D3:an eller om man skulle sikta på ett snäpp över. Har ingen häst i dagsläget men målet är att skaffa så småningom och vore smidigt att inte behöva byta bil direkt i samma veva.

Men du upplever att D3 räcker? Vad är det för släp du har till? Smart med enhästars :)
 
Jag kikar på att köpa V40, men osäker på om det skulle räcka med D3:an eller om man skulle sikta på ett snäpp över. Har ingen häst i dagsläget men målet är att skaffa så småningom och vore smidigt att inte behöva byta bil direkt i samma veva.

Men du upplever att D3 räcker? Vad är det för släp du har till? Smart med enhästars :)
Har du ingen häst i dagsläget så har du ju all tid i världen att utöka till B96. Det är rätt lätt att klara den uppkörningen.
 
Jag kikar på att köpa V40, men osäker på om det skulle räcka med D3:an eller om man skulle sikta på ett snäpp över. Har ingen häst i dagsläget men målet är att skaffa så småningom och vore smidigt att inte behöva byta bil direkt i samma veva.

Men du upplever att D3 räcker? Vad är det för släp du har till? Smart med enhästars :)
Ja, jag trodde att det skulle kännas klent men det går jättebra! Sen skulle jag gärna haft fyrhjulsdrift inför vintern, men bilen känns inte alls klen!
Jag har ett Ifor Williams HB403. Har även kört Ifor Williams HB506 med den här bilen och det har också gått bra (men inte varit helt lagligt för hästen väger för mkt för den kombon..)
 

Liknande trådar

L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 269
Hundhälsa Skrället är en skrutthund igen 💔 Vi har varit och lämnat urinprov igår där dom ska kika efter tecken på Addisons och Cushings. Togs även...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Kratus
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 485
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 166
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vi som har det lite knapert - Ät snart
  • Ulvlek

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp