Mest slitstarka täcket?

Skralt

Trådstartare
Min häst har fått en ny hagkompis som tyvärr har som hobby att tugga på täcken. Har tuggat hål i ett Bucas Irish turnout och ett Horseware Amigo 12. Är de dyraste Rambo-täckena värda priset? Man vill ju helst inte köpa ett nytt täcke varje månad 😬.

Både Premier Equine Titan och Rambo håller här. Både Amigo Bravo och mina Bucas Irish blev manglade men Rambo och PE har inte en skråma.

Min häst har fått en ny hagkompis som tyvärr har som hobby att tugga på täcken. Har tuggat hål i ett Bucas Irish turnout och ett Horseware Amigo 12. Är de dyraste Rambo-täckena värda priset? Man vill ju helst inte köpa ett nytt täcke varje månad 😬.
Premier equine eller Rambo är slitstarka. Hade sprayat en gång med tabasco så den slutade. Får de tillräckligt med mat i hagen eller varför biter den i täckena?

Jag köpte Rambo men först köpte jag ett täcke från hööks jag dränkte i nått antibit jag köpte på en djurbutik som luktade o smakade as. Så jag växlade med de två och de tog inte lång tid innan bävern slutade.

De hade stor hage, flera olika kompisar och fri tillgång på mat så jag vet inte varför hagkompisen bet.

Bitterspray SynergyLabs Fooey köpte jag. Varning dock att det sitter kvar så täcket fick vara utomhus :D

Nu har jag beställt ett Rambo Supreme. Hästarna har fri tillgång till hö i en stor och kuperad hage, men hagkompisen är en ung häst som gärna tuggar på såväl täcken, staket, boxväggar som manar 🙈. Jag vill gärna beställa ett PE Titan också, men hittar ingen välkänd sida som säljer dessa. Har ni som tipsat om PE något förslag på företag som säljer, eller går jag bäst i att beställa från tillverkaren?

Nu har jag beställt ett Rambo Supreme. Hästarna har fri tillgång till hö i en stor och kuperad hage, men hagkompisen är en ung häst som gärna tuggar på såväl täcken, staket, boxväggar som manar 🙈. Jag vill gärna beställa ett PE Titan också, men hittar ingen välkänd sida som säljer dessa. Har ni som tipsat om PE något förslag på företag som säljer, eller går jag bäst i att beställa från tillverkaren?
Jag har köpt från Foderluckan, funkade bra! Stall Grönskog har också.

Jag har många PE täcken och köper alltid direkt från den brittiska hemsidan. Frakt och tull räknas in i priset redan vid köpet och det kommer till mitt vanliga utlämningsställe. Leveranstiden är inte längre än från de flesta svenska företag heller.

Det enda jag kan tänka mig är krångligt är om man skulle behöva byta storlek. Jag använder en storlek mindre på PE jämfört med exempelvis Horseware så ett tips är att mäta noga om man inte har provat deras täcken innan.

Jag har flera PE täcken och är supernöjd. Beställer alltid från Stall Grönskog som har toppenbra service.

vi har fått sätta haklapp på den hästen. Har lädergrimma ifall att det skulle fastna. Det kommer åt sin mat ändå då den flyttar sig ur vägen. Bästa för både plånboken och den andra hästen

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka