Meta och Facebook

Skjøldur

Trådstartare
Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser eller få facebook helt utan annonser för 119 kr i månaden".

Ungefär så står det. Är det fejk eller inte? Om jag går med på att få annonser -blir det då som det eller blir mitt fb konto fullständigt överöst av annonser? Kan jag göra som nu och blockera annonsörer jag inte vill ha reklam från?
 
Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser eller få facebook helt utan annonser för 119 kr i månaden".

Ungefär så står det. Är det fejk eller inte? Om jag går med på att få annonser -blir det då som det eller blir mitt fb konto fullständigt överöst av annonser? Kan jag göra som nu och blockera annonsörer jag inte vill ha reklam från?
Om du väljer att inte betala fortsätter allt som vanligt, det är Facebooks försök att runda EU-lagstiftning.
 
Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser eller få facebook helt utan annonser för 119 kr i månaden".

Ungefär så står det. Är det fejk eller inte? Om jag går med på att få annonser -blir det då som det eller blir mitt fb konto fullständigt överöst av annonser? Kan jag göra som nu och blockera annonsörer jag inte vill ha reklam från?
Det blir som det varit tidigare men annonserna har ökat över tid. Du kan inte blockera en annons utan bara dölja den.
Med tanke på hur uselt fb fungerar och hur lite man får se av sina vänners poster så skulle jag aldrig betala de där pengarna för att slippa annonser. Numera ser man mest sidor som man inte har någon relation till alls, sidor som inte räknas som reklam. Dessa sidor har i minst 50% av fallen inget med dina intressen att göra utan är sånt fb anser är viktigt för dig. Själv blockerar jag minst 3 hockeysidor om dagenvinter och vårvinter, hur många finns det egentligen, och nu börjar det gå över till fotboll och motorsport. Jag tycker ju att algoritmen efter några gånger skulle stryka dessa ointressanta sidor från listan den väljer från.
Tyvärr måste jag ha skiten annars skulle jag stänga mitt konto omedelbart.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 816
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 226
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 799
Senast: monster1
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 608
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp