Bukefalos 28 år!

Metacam - pris

Clancy

Trådstartare
Jag fick med mig metacam från kliniken för nån vecka sedan och idag kom fakturan, höll på att få en chock när det stod att metacamen kostade drygt 1200 spänn (:eek:) för 250 ml!!
Jag har för mig att det var betydligt billigare sist jag fick med mig (1,5 år sedan). tror det kostade kring 400 kr då..

Har de på kliniken gjort fel eller är det så dyrt nu för tiden..?
 
Sv: Metacam - pris

Om du köper Metacam på apoteket så kostar 250 ml 795 kr. När kliniken säljer måste de lägga på momsen (skyll på staten...) och då blir grundpriset ungefär 995 kr. Sedan är det brukligt att kliniken tar ut ett procentuellt tillägg. Om 200 spänn är rimligt eller ej kan man ju diskutera, men det hade kanske warit på sin plats att informera er om att notan skulle bli 400 kr större än om ni hade åkt till apotek. Kanske war det jourtid och ett akut behow aw medicin?
 
Sv: Metacam - pris

Varken jourtid eller liknande.. Jag har tidigare tyckt att denna kliniken är dyr på det mesta. Jag tycker dock att de kan ha informerat mig om priset, jag skulle gärna ha åkt via apoteket om jag kunde spara 400 spänn.. Men de vill säkert tjäna lite extra pengar! :mad:

Tack för svaret!
 
Sv: Metacam - pris

jag fick förra veckan utskrivet ett recept när jag va på kliniken som ja hämtade ut på apoteket.. 800 kr fick ja betala då...... jag tyckte det va dyrt men billigare än vad du fick betala.
 
Sv: Metacam - pris

Det är värt att tänka på att det kan blir billigare att själv åka till apoteket och hämta sin medicin än att ta den direkt från Vetrinärerna och man informerar aldrig sina kunder att det blir dyrare .

Mia
 
Sv: Metacam - pris

Åh jo, nog finns det kliniker som informerar om att det blir dyrare allt. 'Min' klinik har gjort det alla gånger det varit aktuellt för mig i alla fall. När det varit jour och de lämnat ut medicin, tex finadyne för injektion, har deras pris faktiskt motsvarat vad jag skulle fått ge på apoteket, men det beror nog snarare på att de köper in i storpack, där priset/flaska blir lägre än om jag köper en flaska på apoteket på recept, så när de lägger på moms på sin flaska så blir det ungefärligen samma pris?

Men informerat att det blir 25% dyrare än på apoteket har de gjort alla gånger jag endera frågat om något (t ex avmaskningsmedel) eller de lämnat ut, förutom då det gällt tex finadyne men där har det ju på ändå inte blivit dyrare för mig
 
Sv: Metacam - pris

Men då tar vet ut en avgift så det blir rätt mycket ändå .
Dyrast är att ta det från vetbilen:eek:
Jag undrar jag hur mycket jag lagt ut på metacam........
Hej från hambo
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 716
Senast: Kilauea
·
Hemmet Hur många av er gör det på regelbunden basis? Jag har inte lämnat in på kemtvätt på flera år. Nu håller jag på med en garderobsrensning...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 533
Senast: Stekspaden
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 709
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp