Metalplatta i stigbygel - säkert?

Corax

Trådstartare
Jag har ett par Sprenger-stigbyglar när jag hoppar. De har orginalplattorna på men jag har även såna i metall som jag funderar att byta till.
Men jag är lite osäker på hur säkerheten påverkas. Jag vill absolut inte öka risken att fastna i stigbygeln vid ev fall.

Ni som har metallplattor, hur upplever ni det? Kan greppet bli 'för' bra? För/nackdelar?
 
Jag tycker det är sämre grepp i metallen. Direkt i början är det bättre. Sen fastnar jord och lera och hejdå greppet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: vtok
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp