MH Active Winter High Rider versus MH High Rider Stella Polaris

LilaTiger

Trådstartare
Jag ska nu äntligen införskaffa mig ordentliga stövlar att kunna rida i även nu på vintern när det är så kallt att jag förfryser tårna när jag rider i mina vanliga ridstövlar även om vi har tillgång till ridhus.

Jag har sen tidigare Hööks billiga variant av fodrad vinterstövel (Steeds) men eftersom de är i mjukt konstläder så erbjuder de inte det stödet som jag behöver när jag rider (har ett rörelsehinder och dålig balans och behöver därför så mycket stöd jag bara kan få utan att det blir klumpigt) och jag har därför börjat titta på några andra.

Jag hittade då dessa två modeller och undrar om det finns någon som har erfarenhet av dessa och kan rekommendera någon mer än någon annan?
De jag väljer emellan är MH Active High Rider och MH High Rider Stella Polaris.
 
Sv: MH Active Winter High Rider versus MH High Rider Stella Polaris

Jag har MH Active High Rider och tycker väldigt mycket om dem!
De är varma, sköna, snygga och har en grov sula med små dobbar i, ser nästan ut som gjutna brodd i sulan.

Jag tittade på båda de modeller du nämner och valde Active High Rider för att jag tyckte de gav bättre stöd och var snyggare.
Annars tror jag båda modellerna är lika varma.
 
Sv: MH Active Winter High Rider versus MH High Rider Stella Polaris

Åhh, tack för tipset!

Jag gillade att Active Rider ser ut som en "vanlig" stövel mer än vad Stella Polaris gör även om jag gillar de båda två...

Använder du de enbart när du rider eller har du på dig dom hela tiden när du är i stallet?
 
Sv: MH Active Winter High Rider versus MH High Rider Stella Polaris

Nä jag har aldrig ridstövlar på mig när jag grejar i stallet, då sliter jag ut dem så snabbt.. Det verkar ju som att sulor i ridstövlar inte är gjorda för att mocka i.
Jag har stallkängor i stallet och byter till stövlar när jag rider.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp