MH high rider någon?

Horsen

Trådstartare
Är den någon som har MH High Rider? e sugen på att köpa nya stövlar då mina andra MH som jag har haft sedan vintern -00 börjat krympa (eller är det fötterna som växt?). Håller de bra och e d varma på vintern? några andra tips och råd skulle vara bra :D...vill ha d bruna :d...
 
Jag har ett par sådana stövlar. De är verkligen jättebra! Har haft mina i två år, men nu börjar det bli dags för ett par nya. Har använt dem nästan varje dag, oavsett väder (inkl i leriga hagar) och de har hållt helt tätt. Det enda är att jag har behövt byta dragkedjorna och det är det fler som har haft problem med. Mountain Horse bytte dock dessa gratis och sen har det inte varit några problem.
 
Bor du i närheten av oss, finns en outlet butik som har dessa stövlar nedsatta med 70 %. Alla häst och ryttarutrustning är nedsatt med denna summa. :bump:
 
Jag har ett par svarta som jag haft 1år nu, dom är suuuper sköna...och jag tycker dom är ganska så varma på vinter åzå om man har extra strumpor på sig. :)...sen håller dom vattnet ute åzå.

Kan verkligen rekomendera dom. :banana:

//Becky :bump:
 
Bor du i närheten av oss, finns en outlet butik som har dessa stövlar nedsatta med 70 %. Alla häst och ryttarutrustning är nedsatt med denna summa. :bump:

Vad heter det stället?
 
Skulle inte rekommendera dom. Dragkedjorna har som sagt mmånga haft problem med. reklamerade mina efter att ja bara haft dom i ca 4 månader (pga. dragkedjorna) tog mellan 2-3 månader innan ja fick ett par nya (d va ju såklart bra :cool: ) men så lång tid ja gick utan något bekvämt att rida i :(
 
Jag tog upp det problemet med domi affären när jag köpte mina & dom sa att det varit en del problem med dragkedjan,men att det var återgärdat. :bump: :banana:
 
var får man dragkedjan lagad ngnstans ifall d går sönder? måste man åka till mh huvudkontor? :confused:
 
Skulle den gå sönder så gå tillbaks till affären där du köpte dom, så får dom lösa det...å SPARA KVITTOT.

Jag har aldrig haft något problem med mina..dom är verkligen TOPPEN!!
 
När mina gick sönder så gick jag till MH-butiken i Malmö (som tyvärr inte finns längre) och de fixade dragkedjorna utan problem på en vecka.
 
>Boj

Har du något telefonnummer till outletstället?

Apropå MH HighRider-stöveln så är jag sååå nöjd med mina! Slitit på dem sgs dagligen i tre år, de är sköna som attan och snyggare än all motsvarande stövlar (Graninge etc) tycker jag. Har inte haft problem med mina dragkedjor, men då många har haft det så har jag hört att de nya stövlarna har bättre dragkedjor.

Nu efter tre år går de in för sin sista säsong tror jag, kommer att bli separationsångest utan dess like..

Letar efter nya, gärna till mindre pris än de rekommenderade 1495 (hos Eriks dock m 10% rabatt) - tips på rea välkomnas!

~CiA
 
Håller med. Vart ligger det? Är sugen på att bränna pengar på hästprylar :banana:
 
nu har jag äntligen köpt ett par :D så sköna de e! har ridit me d barbacka i vinter å gu va sköna de va!!! :love: :banana: :bow:snygga e d ju åsså! ;) :bump:
 
high rider är verkligen härliga! :)
tyckte om dom så mycket att jag köpte "vinterversionen" oxå, dom är jättevarma, har bara vanliga sockar i dom, å fryser aldirg, trots att vi har över -20 ibland. de känns inte klumpiga eller så heller :) :banana:
 
om du menar rimfrost rider håller ja me dig helt! ja köpte iof rimfrost paddock och jag har aldrig frusit om fötterna hittils...visserligen har jag raggstrumpor och ylleridsockor i d, men om ja hade d i mina förra vinterridstövlar frös jag nästan sönder tårna...om jag hade ngn känsel kvar efter ridturen! :crazy:
 
måste nog vara dom jag menar.. älskar dom!
åsså var dom inte speciellt dyra heller, 900, inte farligt.
:bow: :rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 372
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 917
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 550
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp