MH Mountain high rider..

LinnK

Trådstartare
någon som har denna stövel?
hur är den? skön? prisvärd?

vill veta allt om den! är sugen på den, eller den andra Mountain horse stöveln som jag la ut en fråge tråd om.. :cool:
 
Köp inte! Jag har 3 par High Rider och 1 par Sporty rider (eller vad den heter)
Kvaliten suger och dragkedjan går sönder fort! Aldrig att jag skulle lägga pengarna på någon sådan skit igen. :mad:
 
Jag har haft mina i ett drygt år, och det syns knappt att de är använda. Jag tycker de fungerar bra frå ca 15+ till 5-10 minus, alltså hela våren och hösten, och halva vintern. Jag har väldigt höga vrister, så jag får inte plats med några extrasockar i dem, annars skulle jag nog klara mig med dem hela vintern. Passformen är kanon, och det är inte lätt att tillfredsställa mina dåliga fötter!
 
Jag har ett par sådana, har haft dom i 1½ år och dom är fortfarande hela och fina. Tycker jättemycket om dom och skulle gärna köpa likadana om jag skulle behöva nya.
 
Jag har ett par som jag hafr i 2år, fortfarande super fina & varma.
 
ja har:D...köpte de för ca en månad sedan...asnöjd med de!!! hur sköna å snygga som helst! en annan tjej i stallet har haft sina i ung. två år snart tror ja å de e asbra enligt henne! :bow:
 
Dom är grymt sköna från första stunden tycker jag, sköna att gå och rida i. Men det är problem med dragkedjorna har lämnat in mina på Granngården där jag köpte dem. MH lagar dem gratis så det väger upp den nackdelen, skorna blir rejält varma på sommaren så det kan kännas lite svettigt. Det är skönt med dragkedja då de är smidiga att ta på och av.
 
Första gången dragkedjan går sönder lagar MH dem gratis utan problem. Andra, tredje gången så lär man ta till lite "bråk" för att få det gratis. Det är bara att konstatera att ridstövlar och dragkedjor inte går ihop.
MH High Rider är dock grymt sköna, speciellt foten!
 
Om man bara trampar i foten i stöveln kan jag förstå att dragkedjan går sönder. Men det finns ju en 'flärp' att dra på stöveln med. Själv använder jag alltid skohorn, just för att skydda dragkedjan. Har iofs bara haft mina ett drygt år, men det skulle vara intressant att veta om dragkedjan även gått sönder för folk som varit noggranna med hur de tagit på stövlarna?!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: Thera
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Ketrawzc
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 250
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp