MH Opus High Rider

Fanny1012

Trådstartare
Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris. Jag mätte min vad till 40,5 cm med ridbyxor + strumpor och tänkte att då blir det perfekt med storlek regular/plus som enligt måttabellen passar 38,5-41,5 cm. Stövlarna kom hem och de sitter bra, dragkedjan går upp utan problem och de är t o m rätt bekväma. Min fundering är dock om de kommer töja sig väldigt och bli för stora efter lite användning. De är definitivt inte för vida nu, men jag har alltid trott att ridstövlar är som tajta jeans - de ska vara lite trånga när man köper dem.
Någon som har erfarenhet av samma modell?
 
Jag har MH sovereign som är en "syster". De har inte töjt sig nämnvärt men jag använder de bara till dressyr ca en gång i veckan och tar väl hand om dem, förvarar de alltid hängandes osv.
 
Jag har ett par Opus som jag har använt hyfsat flitigt i ett år ungefär. De var ganska tighta när jag köpte dom och de är fortfarande ganska tighta. Upplever inte att de är töjt sig knappt alls. Förvarar dom liggandes med de uppblåsbara stövelsträckorna i. Sköna och snygga stövlar!
 
Tack för svar! Ska känna efter någon gång till innan jag bestämmer mig, men då verkar de iaf inte töja sig extremt mycket.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Är lite inne på att beställa ett par Mountain Horse supreme high rider men är osäker på storleken.... Har läst mig till att de...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: ifuh
·
Utrustning Jag ska nu äntligen införskaffa mig ordentliga stövlar att kunna rida i även nu på vintern när det är så kallt att jag förfryser tårna...
Svar
3
· Visningar
1 593
Senast: Inka-90
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 243
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp