Bukefalos 28 år!

MH Richmond high rider

Roxanna

Trådstartare
Har klickat hem ett par MH stövlar i modellen richmond, är det någon som har dessa och är nöjd/missnöjd? Är de klumpiga? Går de att använda även i sommar?

Är lite rädd att de blir klumpiga, men det är ju omöjligt att hitta stövlar därute! Tar gärna emot era erfarenheter :)
 
Jag rider i dessa. De är inte ett dugg klumpiga tycker jag. Förvisso ett av de få par jag kan ha utan att behöva specialbeställa (tjocka vader), men jag tycker de är smidiga. Har mina även sommartid.
 
Varför skulle du inte kunna använda dem på sommaren?

Hyffsad vardagsstövel tycker jag, lite korta i skaftet. Jag har även stigbyglarna som "hör till" det tycker jag är en smart produkt.
 
Har använt mina till vardags i flera år. Dom är lite korta i skaftet åt mig också men funkar! Bekväma och smidiga.
 
Har haft mina i 5-6 år och rider i dom även på sommaren.

Dom är inte klumpiga men är ändå rejäla och stabila. Jag har använt mina även vid mockning m.m. och dom håller ännu :)
 
Jag har haft ett par i 10 år, de är fortfarande hela, fast jag har bytt dragkedja ett par gånger.

Den största nackdelen för min del är att jag fortfarande inte kan gå i dem utan att få skoskav.
 
Några sa att det var något låga i skaftet, jag är ganska lång och tog regular efter att jag mätt från häl till knäveck. Är det regular ni har också? Ska vara 46 cm höga.
 
Några sa att det var något låga i skaftet, jag är ganska lång och tog regular efter att jag mätt från häl till knäveck. Är det regular ni har också? Ska vara 46 cm höga.
Jag tror inte att de är 46 cm. Jag måttade mig själv nu när jag beställde ett par Opus och då skulle jag behöva ta de korta enligt måttabellen. Men så kollade jag i mina Richmond som jag har R/R i och de är lika höga, de sitter perfekt på mig i höjden.
Även Opus sitter perfekt på mig, om man räknar med att de sätter sig nån centimeter.

Jag är 164 lång (kort) med relativt långa ben.
 
Jag tror inte att de är 46 cm. Jag måttade mig själv nu när jag beställde ett par Opus och då skulle jag behöva ta de korta enligt måttabellen. Men så kollade jag i mina Richmond som jag har R/R i och de är lika höga, de sitter perfekt på mig i höjden.
Även Opus sitter perfekt på mig, om man räknar med att de sätter sig nån centimeter.

Jag är 164 lång (kort) med relativt långa ben.

Jag är 174-175 lång. Skulle kanske valt den längre modellen då :/ Skulle också egentligen, enligt deras måttabell, haft den kortare modellen. Dåligt att tabellen inte stämmer...
 
Jag behöver tex sadlar med mycket plats (hoppsadel) då jag har långa överben och knäna hamnar lätt utanför kåpan. MEN trots att stövlarna är nedsjunkna (regular) så är dom för höga för mig att hoppa i, äveb med hälkil.

Är 168 med långa ben men det är främst lårbenen som är långa och korta smalben så det är inte alls säkert att du behöver ha högre skaft trots din längd.

Men om dom är för korta är det ju bara att skicka tillbaka?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Squie
·
Utrustning Årets vintersäsong börjar visserligen lida mot sitt slut här på västkusten, men mina frysna fötter vill ha det varmt ett tag till och nu...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Linda_A
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 650
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp