MH test med eng. springer spaniel

M

Miloni

Jag har nu anmält mej och hunden för ett mh test och jag är så nervös, vet inte riktigt varför men antagligen för att det ska bli fel på något sätt. Att jag ska göra bort mej helt totalt.

Brukar springlar fungera bra på mh testen? Har hört att dom inte gör det, läst runt nämligen mycket på internet nu och blir förvirrad av allt som står. Min hund är allt annat än rädd av sej när det gäller skott och sånt, väldigt skeptisk med figurer han inte riktigt vet vad det är men är endå nyfiken.

Finns det några nackdelar att göra mh test? Att man skrämmer dom etc i onödan eller liknande? Borde jag strunta i det när det egentligen inte har någon betydelse eftersom han är kastrerad och ska inte avla eller så? Kan man göra det som en bara kul grej?
 
Sv: MH test med eng. springer spaniel

Nej men himmel, inte ska du oroa dig!!! MH:t är JÄTTEroligt, jag skulle gärna göra det varje år om jag fick! Testledaren brukar vara supertrevlig och göra allt för att hjälpa en, du får allt förklarat och beskrivet före varje moment och behöver inte kunna nåt innan. Det är jättekul! Min hund var också kastrerad när han gjorde sitt MH men det spelar ju ingen roll, det är bra om alla valpar i en kull gör MH:t mm så man kan se hur kullen i helhet ser ut mentalt!
En någorlunda framåt och orädd hund brukar också tycka MH:t är buskul!
Lycka till :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 151
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 834
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 797
Senast: Gumman123
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
5 930
Senast: annathegreatest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp