Bukefalos 28 år!

C

Clintan

Är det någon som gjort det? Är lite sugen på att göra det med jämten, när han har åldern inne. Berätta lite om för och nackdelar med att göra det? Någon annan som gjort det med en jakthund eller är det bara onödigt att göra det med en sådan?
 
Japp huliganen har gjort MUH! :) Som jag ser det finns det helt enkelt inga som helst nackdelar med att göra det. Väldigt bra för att få en fingervisning om vad det är man har i snöret. :D Oavsett ras så tycker jag det är nyttigt att göra.
 
Nä, men ska göra senare i vår/sommar! Har en schäfertik. :)
 
Har gjort det med min schäfer. Är jätteroligt!! Jag är även utbildad fig. så det blir några MH per år. :)

Jag väntade tills min tik var 2 år för att hon är lite försiktig av sig. Det blev ett godkänt MH men inga supersiffror. Men jag var riktigt nöjd med hennes MH siffror. :)

Vid haren ska ju hunden dra iväg och gripa, men min satt kvar och det är ju inte så bra egentligen. MEN det är vad vi tränat och jag var jättenöjd med att hon gjorde det. Andra försöket sa jag -varsågod till henne i samband med att haren drog och då kuta hon järnet och grep. :D

På spökena så satt hon vid min sida hela tiden, vilket inte heller ger full pott men min träning har hela tiden gått ut på att hon inte ska ta kontakt först. Så även där blev jag jättenöjd. Dumpe och skrammel hoppa hon till på men gick vid min sida. Skott inga problem och lekarna var skoj.

Helt klart endast positivt att pröva på ett MH för att som någon skrev se vad man har i andra änden av snöret. Men det kan vara svårt att få plats om man inte har en "bruksras"
 
Ett MH kan inte bli godkänt eller icke godkänt. Det är genomförd, icke genomförd samt avbruten. Däremot så kan du bli godkänd eller icke godkänd på skottet.

På ett MH så finns det heller inget annat siffersystem än låg -> hög intesitet i beteendet. Så siffrorna säger i princip ingeting.