MH Venezia High Rider

Fanny1012

Trådstartare
Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte?

Jag har gått ner en del i vikt de senaste två åren och det blev väldigt tydligt nu i augusti efter ridskolans sommaruppehåll att mina gamla ridstövlar, som var åt det större hållet redan innan, inte funkar alls längre, så jag som alltid använder grejer tills de faller sönder har nu sålt mina gamla stövlar och fått hem två par nya, ett par Venezia och ett par Sovereign High Rider.

Båda sitter jättebra och jag märker faktiskt inte någon enorm skillnad mellan de två modellerna förutom att Sovereign känns aningen mjukare. Sovereign verkar ju också vara MH:s klart populäraste stövel och det finns recensioner, Buke-trådar och omdömen i överflöd på Internet, så om priset hade varit detsamma hade jag nog valt dem av den anledningen. Venezia verkar inte vara alls lika poppis och det är svårt att veta om det är på grund av att folk inte gillar dem eller om det finns någon annan anledning.

Om jag hade vetat att mina vader med största sannolikhet kommer vara ungefär lika breda framöver hade den där dryga tusenlappen som skiljer i pris nog inte spelat så stor roll, men nu när jag (och vaderna) har ändrat storlek ganska mycket på kort tid (och därmed kan fortsätta ändra sig åt olika håll) och jag dessutom bara rider 1-2 gånger i veckan känns det svårare att motivera när båda sitter lika bra.

Så, egentligen vill jag nog behålla Venezia-stövlarna men det skulle vara toppen att höra andras erfarenheter av dem, bra som dåliga. Ursäkta svamlet, det här blev mycket längre än jag hade tänkt mig 😅
 
Jag har ett par. De används till vardags och på tävling, de är liiite för stora, hade velat ha snäppet tightare, men köpte dem begagnade för typ 500, nästan nya utan att prova så klagar inte. Men det enda är väl att de inte är så sköna att gå i? Provat ett par MH Aurora och det är betydligt fotovänligare. Men man går ju i regel inte speciellt mycket med stövlarna 🤪
 
Jag har ett par. De används till vardags och på tävling, de är liiite för stora, hade velat ha snäppet tightare, men köpte dem begagnade för typ 500, nästan nya utan att prova så klagar inte. Men det enda är väl att de inte är så sköna att gå i? Provat ett par MH Aurora och det är betydligt fotovänligare. Men man går ju i regel inte speciellt mycket med stövlarna 🤪
Tack så mycket för svar 😊

Jo, om de är bekväma att gå i eller inte spelar ju inte så stor roll så det är väl något man kan tänka sig att kompromissa med.

Jag har också provat Aurora men jag gillade inte dem alls, tyckte de kändes klumpiga.

Hur länge har du haft dina Venezia?
 
Tack så mycket för svar 😊

Jo, om de är bekväma att gå i eller inte spelar ju inte så stor roll så det är väl något man kan tänka sig att kompromissa med.

Jag har också provat Aurora men jag gillade inte dem alls, tyckte de kändes klumpiga.

Hur länge har du haft dina Venezia?
Har nog haft dem 2,5-3 år kanske. Hållt sig bra men inte använt dem alla dagar i veckan. Kanske runt 3-4.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Fanny1012
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 252
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp