Mia's ridtäcke

P

piggis_83

Skulle vilja ha ett ridylletäcke från Mia's o funderar på att köpa ett nu på Scandinavium.
Mitt problem är bara att det måste va tillräckligt stort! Många ridtäcken går knappt att knäppa framför sadeln på min häst som har ganska lång rygg.
Det är själva öppningen för sadeln som måste va större, över bakdelen är de flesta täckena lagom långa.

Ni som har Mia's ridtäcke, hur är det i passformen? Lätt att knäppa, eller är det tajt? Vad betalade ni för era? Om ni kommer ihåg...
 
Sv: Mia's ridtäcke

piggis_83 skrev:
Skulle vilja ha ett ridylletäcke från Mia's o funderar på att köpa ett nu på Scandinavium.
Mitt problem är bara att det måste va tillräckligt stort! Många ridtäcken går knappt att knäppa framför sadeln på min häst som har ganska lång rygg.
Det är själva öppningen för sadeln som måste va större, över bakdelen är de flesta täckena lagom långa.

Ni som har Mia's ridtäcke, hur är det i passformen? Lätt att knäppa, eller är det tajt? Vad betalade ni för era? Om ni kommer ihåg...

jag betalade 695:- för mitt beigefärgade me guldpasspoal. tror det var ganska dyrt :confused: .
Tycker inte öppningen är större för sadeln än på ngt annat.. har ett från exklusiv med o det e ungefär lika stort. är precis så det går om så att säga..
 
Sv: Mia's ridtäcke

Jag har ett sånt, med nylon utsida (tror jag det är)
Köpte storlek 155, till min som i vanliga fall har 145 på andra täcken.
Jag har en varmblodig travare, som har ganska lång rygg, men det går.
Det är inte så att det är jättemycket plats över, men jag har en ganska lång sadel oxå.
Funkar mycket bättre än andra ridtäcken jag har haft.

Har ett i grått, och det är jättevarmt och mysigt och håller hästen varm om rumpen.
 
Sv: Mia's ridtäcke

nån som vet om det är stort el. litet i storlekarna (alltså längden på täcket).
för min häst har 125 i täcken och 125 i sitt ridtäcke men det är lite för litet. sen har jag hööks gråa ländtäcke i ponny och det är nästan stort.
så jag velar om jag ska köpa 125 el 135 i Mias, men kanske hellre att det är lite stort än för litet.

nån som vet hur de är i storlekarna?
 
Sv: Mia's ridtäcke

Jag har en modell större än i vanliga täcken på mitt ridtäcke.
Fast jag tycker iofs alltid att ridtäcken är lite för korta...
Iofs är det enda jag haft förut reflextäcket från Hööks, och det är lite lite kort just runt sadeln. Rumpan räcker det över.
 
Sv: Mia's ridtäcke

Hej!
Jag är också ute efter att veta hur dom är i storlekarna, min häst e 164 hög men väldigt maffig och kompakt.
Han har därför väldigt kort rygg, och har 140-145 i täcken.

Igår var jag och kollade på Mias skritttäcken, men dom hade bara kvar i storlekarna XL och S, och jag ville först ta reda på vilken storlek han skulle ha.
Sen får jag väll uppsöka npågon annan butik...

Jag är intresserad av skritttäcket i bävernylon, med teddyfodring.
Ngn som har det och vet hur det är i storleken?!
 
Sv: Mia's ridtäcke

Det är det täcket jag har, som jag har 155 på trots att jag har 145 på vanliga täcken.

Är jättenöjd med mitt, det ligger stadigt och fladdrar inte som många andra kan göra.
Varm, mjukt och härligt :D
Är jättenöjd! Använder det mest hela tiden.
 
Sv: Mia's ridtäcke

Jag har ett sådant ulltäcke!
Jag betalade 595:-
Min har storlek xl. Han är 170 och ganska bulkig och det är nästan liiite stort. (han är iofs kort i ryggen)
Jag tycker att det är fantastiskt bra passform, ligger bra och har bred kardborreknäppning framtill.
 
Sv: Mia's ridtäcke

beauspirit skrev:
nån som vet om det är stort el. litet i storlekarna (alltså längden på täcket).
för min häst har 125 i täcken och 125 i sitt ridtäcke men det är lite för litet. sen har jag hööks gråa ländtäcke i ponny och det är nästan stort.
så jag velar om jag ska köpa 125 el 135 i Mias, men kanske hellre att det är lite stort än för litet.

nån som vet hur de är i storlekarna?

Mitt ylleridtäcke är i storl 145 o det är perfekt på min 145 häst. Erfarenheter av hööks täcken är att dom är ganska stora. köpte själv ett vintertäcke där i vintras som i 145 var minst 15 storlekar för stort..
Så dt är helt normalt i storleken. varken litet el stort. :idea:
 
Sv: Mia's ridtäcke

Jag har 150 cm på min "lilla" kille på 175. Sitter helt perfekt, men skulle kunna ha 145 med. Om du vill ha en väldigt stor eller typ 150 som jag så ordnar dom på Mias det. Jag tror att jag gav 595 för mitt.
 
Sv: Mia's ridtäcke

hmm men kanske bäst att satsa på ett 135 för jag är så rädd att man beställt allt osv (lillhästen har dom för end. 475 kr) och så är det för litet när jag får hem det :S.

funderar på att beställa med brodyr, ett svart ylleridtäcke med guld pp och guld brodyr, (exakt likadant som mitt tävlingsschabrak) :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 093
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 278
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp