Micklem träns?

Största skillnaden mellan hööks variant och riktiga Micklem är att nosgrimman sitter ihop med sidostycket på originalet. Det gör bettet och tränset mer stabilt :)
 
Jag köpte micklems betthängare och satte på chestertränset samt tog bytte sidostyckena mot en käkrem (är lite allergisk mot träns utan käkrem). Voila så fick jag samma funktion som micklem till lägre pris!
Satte du betthängarna i övre nosgrimman ? Har själv ett sådant träns som jag gillar men hörde att just dessa betthängare (att inte bettet knäpps direkt på sidostycket) var bra för hur bettet låg i munnen . Jag vet inte fall det var sant jag snappade upp det när jag kollade på en inspelad tömmkörnings clinic med Anders Eriksson som just rekommenderade Miklem eller liknande pga att bettet inte satt fast direkt på sidostycket . Tycker du att tränsen känns stabilt fast du tar bort sidostycket? Frågar bara för att jag blir nyfiken på att prova själv .
 
Satte du betthängarna i övre nosgrimman ? Har själv ett sådant träns som jag gillar men hörde att just dessa betthängare (att inte bettet knäpps direkt på sidostycket) var bra för hur bettet låg i munnen . Jag vet inte fall det var sant jag snappade upp det när jag kollade på en inspelad tömmkörnings clinic med Anders Eriksson som just rekommenderade Miklem eller liknande pga att bettet inte satt fast direkt på sidostycket . Tycker du att tränsen känns stabilt fast du tar bort sidostycket? Frågar bara för att jag blir nyfiken på att prova själv .
Ja jag tycker det känns väldigt stabilt. Satte dem i övre nosgrimman, har dessutom satt buntband i främre ringarna genom bettringarna för att få en kombinerad effekt av tygel taget.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220318_125200~2.jpg
    IMG_20220318_125200~2.jpg
    228,9 KB · Visningar: 90

Liknande trådar

Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
2 023
Senast: Bison
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
561
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 743
Senast: Gunnar
·
Utrustning Är det någon som har provat Hööks dressygjord som ser ut som på bilden/länken? Min häst får skavsår under armhålan av den lädergjorden...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp