Microsoft godkänner inte min kamera

C

crazy

Vad göra?Ny dator och ska föra över mina bilder...

Givetvis tillhör inte min kamera de utvalda modellerna som microsoft valt att godkänna.:mad: Hur kan man gå förbi detta?Måste väl finnas något sätt att kringgå detta?:confused:

Det är windows XP...

Tips & råd välkomna!
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

crazy skrev:
Vad göra?Ny dator och ska föra över mina bilder...

Givetvis tillhör inte min kamera de utvalda modellerna som microsoft valt att godkänna.:mad: Hur kan man gå förbi detta?Måste väl finnas något sätt att kringgå detta?:confused:

Det är windows XP...

Tips & råd välkomna!
Utvalda modeller? Ansluter via usb? Isf borde du kunna ställa in kameran att agera som ett usb-minne, och då kommer windows se det. Annars fick du väl något program till den? Många kameratillverkare kör med sina egna system. Förstår inte varför microsoft nödvändigtvis skulle stå för jobbet att se till att de tillverkarnas kameror fungerar.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

JVC är ett vanligt märke...men fanns inte med bland märkena som anges som godkända-Går jag på lägg till bildenhet så är det just där jag fastnar...de ska vara signerade digitalt står det.

Jag har bara ett antal märken att välja på typ Kodak,Casio,Epson etc...men det måste ju finnas nåt så man kan kringå detta-men vart???

Förra datorn var bara att plugga i sladden (USB) och gå på "Den här datorn" för att sen få upp "flyttbar disk"...och genom att klicka på den öppna för bilderna...på senare tid fick jag dock använda Irfan View för att se bilderna då kameran passerat 9999 bilder och börjat räkna om.

Det finns inget medföljande program till denna kameran och har funkat utan innan.Gör jag som ovan får jag upp 4 stycken olika "flyttbara diskar" döpta typ E F G osv.Klickar jag på någon utav dem...så kommer bara en signal om att det inte funkar.

Jag har inte påstått att de ska stå för jobbet att se till att tillverkarnas kameror fungerar...men de behöver ju inte sätta krokben för en.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

Vanligt märke, men tydligen inte ett företag som brytt sig om att få sina drivrutiner signerade och inlagda som standard i Windows. För jag antar att du uppdaterat Windows?

Här finns ett antal program och drivrutiner till JVC-hårdvara. Där finns antagligen den drivrutin som behövs.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

Datorn nyligen uppkopplad till nätet och den kör ju uppdatering automatiskt...så jag antar att det är som det ska vara?(jag kan inte ett smack om datorer så sett).

Detta är en videokamera som man kan fota med...alltså ingen vanlig digitalkamera.Den har väl i allafall 3 år på nacken nu och funkade som sagt oklanderligt på den förra datorn som också hade XP.Då var det bara att plugga in så att säga.

Vilken utav dem på länken föreslår du att jag ska testa att ladda ner...där är ju ett antal olika att välja på-vad tittar jag på?
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

*lånar egen knapp*

Ingen som har nåt tips?All hjälp är välkommen!Blir bara förvirrad av att titta på länksidan då jag inte vet ett dugg VAD det är jag ska ladda ner för nåt.

*suck* så länge detta är olöst har jag ingen möjlighet att lägga in bilder på våran fölunge under "Avel"...samt att jag har inget att uppdatera hemsidan med heller-hur roligt blir det i längden liksom!?!
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

JVC verkat gjort lite komisk

Till stillbilder så anväder man en USB kabel och till Video använder man en FireWire Kabel.

När du kopplar in USB kablen i XP så ska den hitta en ny enhet och visa upp den som en vanlig lagringsenhet.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

Mitt förslag är nog att du kontaktar JVC's support och frågar dem direkt. De borde veta vad det är som saknas bättre än någon/några som aldrig använt kameran. Skulle antagligen få snabbare svar också.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

Laddade ju ner Irfan view på din inrådan på förra datorn pga av det stora bildantalet.Men eftersom det knappt finns några bilder på denna datorn än...så behövs det väl inte?Jag testade dock att ladda ner programet, men det hjälpte inte ändå i detta fallet.

Den visar fortfarande oavsett Irfan view eller om jag går direkt under "Den här datorn" massa olika lagringsenheter döpta Flyttbar disk E,F,G,I,J.Klickar jag på någon utav den vill den att jag ska sätta in disk i enheten.Till förra datorn som också hade XP funkade det ju utan disk oavsett på "Den här datorn" eller användande i "Iverfan view".Det har bara varit att plugga i sladden.Normalt sett när man klickar på enheten kommer bilderna upp direkt.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

Jag mailade deras support igår.Hoppas bara de är seriösa nog att svara med.Ännu inget svar dock.
 
Sv: Microsoft godkänner inte min kamera

Fortfarande inget svar från supporten...*suck*
 

Liknande trådar

Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 010
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Då jag nyligen letade valp kom jag i kontakt med en uppfödare inom grupp 9. Efter att jag klarat utfrågningen om hur hunden skulle få...
Svar
14
· Visningar
3 321
Avel Jag ska köpa mig en fölövervakningskamera, men vill gärna ha hjälp med att hitta en som är tillräcklig/lagom, så jag slipper betala en...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp