Microsoft Teams

Cattis_E

Trådstartare
Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator.
När jag har datorn igång så ändrar den ju status till tillfälligt borta ganska snabbt om jag inte använder datorn.
När jag sedan sätter datorn i viloläge, från att ha varit aktiv så verkar det som att den fortfarande kan visa mig som online ganska länge (igår var det nog minst 40 min vad jag vet om.
Det vet jag pga att någon skrev till mig och undrade om jag inte slutat vid den tiden.

Min gissning är att det kanske är mobilen som visar mig som online, men finns det ingen tid där också till att den ändrar statusen vid inaktivtet?
Är det någon inställning man kan aktivera någonstans?
Jag tycker mig ha letat, tyvärr utan resultat.
 
Jag använder Teams på Android och datorn i jobbet och har haft väldigt mycket strul med statusen i perioder trots att jag är inloggad med samma konto på bägge enheterna.
Jag har automatisk inaktivitetsinställning efter 10 minuter på datorn och det verkar slå igenom även på telefonen.
Att installera om Teams på den enhet som strular mest har hjälpt mig för det mesta.
 
Teams på jobbet har, efter att det uppdaterades förra veckan, börjat visa som offline om man varit borta från datorn en stund istället för bara frånvarande.
 
Jag har Teams via jobbet. Även om det hela tiden är på i bakgrunden och uppe på min ena bildskär, så kan jag hamna i läge att jag är frånvarande (gul markering). Detta händer när jag sitter och jobbar för fullt, men kanske på ett dokument på min andra bildskärm. Jag har kollegor som jobbar via Teams, men i andra organisation - då står de offline i "vår" organisation. Så den enda stutasen jag bryr mig om det är "upptaget".

/Lizzie
 
Jag använder Teams i jobbet och vi har helt givit upp att använda status som en indikator på om man är online/närvarande eller ej. Min kollega är typ ständigt offline trots att vi chattar med varandra :cautious:
 
Jag har alltid strul med statusen, så nu för tiden är jag ständigt offline och lägger ett frånvaromeddelande när jag är offline på riktigt :laugh:
 
Jag verkar alltså långt ifrån ensam.
Kan prova installera om på både mobil och dator när jag har ork. Det var ett bra tips att pröva. Jag fattar inte varför det blivit så värdelöst. Förr tyckte jag statusen funkade bra.
 
Jag har Teams via jobbet. Även om det hela tiden är på i bakgrunden och uppe på min ena bildskär, så kan jag hamna i läge att jag är frånvarande (gul markering). Detta händer när jag sitter och jobbar för fullt, men kanske på ett dokument på min andra bildskärm. Jag har kollegor som jobbar via Teams, men i andra organisation - då står de offline i "vår" organisation. Så den enda stutasen jag bryr mig om det är "upptaget".

/Lizzie
Intressant. Inte tänkt på om den gör det också. Jag har också flera skärmar. Men byter oftast en del mellan dem rätt ofta.

Ja, jag bryr mig inte massor om status. Är mer om en kollega skriver för jag är online och tror det är jag som har "driften' just då.
Men är det bråttom lär de ringa istället om de inte får svar.
 
Jag tycker Teams är en katastrof när det gäller visa rätt status, är aldrig tillförlitligt för någon på jobbet och då används det på PC, Mac, Android och iPhone.
 
Många som har problem alltså.
Tänker att Microsoft väl borde ha fått en heö del klagomål vid detta laget och borde kunna fixa det.....

Upplever inte att det alltid varit såhär knepigt utan att det är ganska nytt problem, eller vad säger ni?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 856
Senast: jemeni
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 938
Senast: turbofling
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp