Middag och övernattning i norra Stockholms län

Asko

Trådstartare
Jag planerar en middag med familjen (11-13 pers) när jag fyller 30 år och planerar även att själv (eventuellt med 1-2 andra personer också men då sover de i egna rum) sova över i ett hotellrum. Jag har än så länge tittat på fyra olika ställen, skickade även mail till dem, men tänkte höra om någon här har varit på något av dem och kan rekommendera eller kanske inte rekommendera dem?
Eller om ni kanske t.o.m har något eget förslag? Fram med dem isåfall!

De jag har tittat på är Näsby slott, Såstaholm, Rosersbergs slott och Stallmästaregården. Någon som sovit och/eller ätit på något av dem?

Det jag tänker främst på att det ska vara mat som jag tycker om (tänk köttälskare :angel:) och att jag skulle gärna vilja sova i något herrgårdsliknande rum.
 
Jag var på Såstaholm med jobbet för några år sedan och var väldigt nöjd. Maten var väldigt bra även för mig som inte äter kött. Vi hade små enkelrum men rummet var mysigt och fräscht. Det enda jag hade att anmärka på var att tvål och shampoo var från Rituals och luktade väldigt, och jag är parfymallergiker.

Rekommenderas!
 
Jag har inte bott eller ätit själv, men såstaholm har fått bra omdöme i min krets av de som varit där, både mat och boende.

stallmästaregården har jag ätit julbord på. Bra mat, men inget wow.
 
Om någon är nyfiken.
För nu har jag äntligen bestämt mig för vad det blir! Bord och hotellrum är bokade! 😍
Men det blev inte någon herrgård eller något liknande. Jag bestämde mig att jag skulle fokusera mera på maten och jag är typen som föredrar mastig mat, typ barmat. Så det fick bli 🥁 Freys Hotel och middag på restaurangen de arbetar med - Belgobaren. Det blir mera min typ av restaurangmiljö och så har de en meny som jag gillar :d
 
Om någon är nyfiken.
För nu har jag äntligen bestämt mig för vad det blir! Bord och hotellrum är bokade! 😍
Men det blev inte någon herrgård eller något liknande. Jag bestämde mig att jag skulle fokusera mera på maten och jag är typen som föredrar mastig mat, typ barmat. Så det fick bli 🥁 Freys Hotel och middag på restaurangen de arbetar med - Belgobaren. Det blir mera min typ av restaurangmiljö och så har de en meny som jag gillar :d
Freys är bra!
 
Om någon är nyfiken.
För nu har jag äntligen bestämt mig för vad det blir! Bord och hotellrum är bokade! 😍
Men det blev inte någon herrgård eller något liknande. Jag bestämde mig att jag skulle fokusera mera på maten och jag är typen som föredrar mastig mat, typ barmat. Så det fick bli 🥁 Freys Hotel och middag på restaurangen de arbetar med - Belgobaren. Det blir mera min typ av restaurangmiljö och så har de en meny som jag gillar :d
Jag var precis påväg att rekommendera Näsby Slott för maten (dock vet jag inte hur rummen är). Men kul att du har hittat något som passar din smak! Du får gärna skriva efteråt hur det var. Har själv inte varit där.
 

Liknande trådar

Fritid Som en del kanske vet så vill jag köpa ett hus, någonstans i Sverige då det inte går att köpa ett vettigt hus för min budget i...
2
Svar
35
· Visningar
2 922
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp