Midsommardilemma

Jag har lovat en kompis att vara med henne på midsommar.
Hon kommer dricka. Och hon har även inget emot att jag dricker... vilket jag egentligen inte vill, men funderade på göra eftersom det blir roligare...

Hon är nybliven singel och har lite dykt upp som gubben i lådan igen efter att ha "försvunnit". Jag är väl den enda singelkompisen hon har nu gissar jag.

Min bästis med familj ska ha nyktert häng hemma hos dom fick jag veta idag. Och jag skulle så mycket hellre vara med dom...

Men jag känner mig skitdum om jag ställer in med kompis1.
Kompis1 går även på fester med okänt folk nu, dejtar olika killar osv vilket jag tycker är fel iom corona, vilket jag hade kunnat dra upp..

Men ja jag har lite huvudbry.
 

Jag har lovat en kompis att vara med henne på midsommar.
Hon kommer dricka. Och hon har även inget emot att jag dricker... vilket jag egentligen inte vill, men funderade på göra eftersom det blir roligare...

Hon är nybliven singel och har lite dykt upp som gubben i lådan igen efter att ha "försvunnit". Jag är väl den enda singelkompisen hon har nu gissar jag.

Min bästis med familj ska ha nyktert häng hemma hos dom fick jag veta idag. Och jag skulle så mycket hellre vara med dom...

Men jag känner mig skitdum om jag ställer in med kompis1.
Kompis1 går även på fester med okänt folk nu, dejtar olika killar osv vilket jag tycker är fel iom corona, vilket jag hade kunnat dra upp..

Men ja jag har lite huvudbry.
Jag hade sagt till kompis 1 att du hellre vill vara på nyktert häng och att du därför tackar nej till midsommar trots att du lovat.
Man får faktiskt lov att ångra sig!

Starkt gjort av dig 💪🏼⭐
 
Våga sätt dig själv först! Det kan vara supersvårt men blir alltid det bästa i slutändan.

Nyktert häng med bästis låter ju som en bättre idé och det är ju också det du hellre vill.
Kan du förklara din situation för kompis 1? Bjuda med henne till bästis, kanske? Så kan hon välja att avstå och göra något annat om nykert häng inte passar.

Bästis, absolut självklart!

Tack alla. Det är ju detta mitt nyktra jag vill.
Mitt alkisjag vill ju vara med kompis1...

Vill dock inte sätta nån i båten s.a.s.
Av olika anledningar kan hon inte med till bästis, tyvärr. Annars vore det ett alternativ.
 
Jag hade sagt till kompis 1 att du hellre vill vara på nyktert häng och att du därför tackar nej till midsommar trots att du lovat.
Man får faktiskt lov att ångra sig!

Starkt gjort av dig 💪🏼⭐

Ja, jag hatar dock att göra folk besvikna och inte hålla det jag lovar :(
Skrev till henne senast igår att jag funderade på att dricka ändå.. (mitt sug går extremt upp och ner :D )
 
Du vill ju hellre vara med på det nyktra hänget. Förklara för kompis1 att du hellre vill fira nyktert och åk på det. :heart

(Om kompis1 vet om den situation med alkoholen, så tycker jag faktiskt att det är dåligt gjort - som kompis - att säga att hen inte har något emot att du också dricker. Det låter på gränsen till "uppmuntrande" till att dricka. Inte helt okej. Det är okej att säga nej till alkohol, även om det finns en del av dig som kanske nickar instämmande till att det vore roligare att dricka. Bara en reflektion utifrån ditt inlägg :heart .)
 
Du vill ju hellre vara med på det nyktra hänget. Förklara för kompis1 att du hellre vill fira nyktert och åk på det. :heart

(Om kompis1 vet om den situation med alkoholen, så tycker jag faktiskt att det är dåligt gjort - som kompis - att säga att hen inte har något emot att du också dricker. Det låter på gränsen till "uppmuntrande" till att dricka. Inte helt okej. Det är okej att säga nej till alkohol, även om det finns en del av dig som kanske nickar instämmande till att det vore roligare att dricka. Bara en reflektion utifrån ditt inlägg :heart .)

Hon vet om situationen, hon vet inte dock om mitt återfall förra fredagen.
Kan också tycka det är lite fult, att hon mest tänker på sig själv och att hon ska ha nån att dricka med...
 
Hade jag varit i din kompis sits hade jag sett det som självklart att du går på nyktert häng IOM hur ditt liv är nu.
Jag hade haft noll problem med det även om det hade inneburit att jag satt själv hemma.
Var rädd om dig själv och gör vad du mår bäst av! ❤️
Ingen kommer tacka dig för att du dricker i det långa loppet. Men du själv kommer nog vara nöjd med dig om du inte gör det, när du faktiskt inte har det umgänget högst på önskelistan ens.
 
Vi har även planerat in att ha vinkväll tidigare, faktiskt fredagen då jag fick återfallet.
Jag ställde ju dock in det då jag inte var sugen (vilket jag ju senare blev ändå 😅 )

Samtidigt skriver hon hur stolt hon är över att jag då hade varit nykter 3 veckor osv. Det blir som lite dubbelt.
 
Det är direkt elakt att ställa in firandet med din kompis när du lovat för att det dykt upp något bättre, det är riktigt dålig stil och dessutom mindre än en vecka före. Klart du kan ta upp och diskutera det om tror att din vän kan hitta ett alternativ så det ordnar sig till det bästa. Jag utgår från att du inte fått reda på att din singelkompis umgås med andra den senaste vecka och att dina alkoholproblem inte dykt upp den senaste veckan. Däremot ska du givetvis inte dricka alkohol om du inte vill.

Tänk efter före nästa gång och låt bli att stämma träff med någon du inte riktigt vill umgås med så du slipper dilemmat att ställa in om det dyker upp något bättre.
 
Det är direkt elakt att ställa in firandet med din kompis när du lovat för att det dykt upp något bättre, det är riktigt dålig stil och dessutom mindre än en vecka före. Klart du kan ta upp och diskutera det om tror att din vän kan hitta ett alternativ. Jag utgår från att du inte fått reda på att din singelkompis umgås med andra Däremot ska du givetvis inte dricka alkohol om du inte vill.

Tänk efter före nästa gång och låt bli att stämma träff med någon du inte riktigt vill umgås med så du slipper dilemmat att ställa in om det dyker upp något bättre.

Nej det är ju exakt detta jag känner.
Jag blev själv satt på pottan förra året 2 dagar innan midsommar och fick sitta själv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp