Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.

MM

Trådstartare
Det var dags för den årliga midsommarfesten hemma hos familjen Grip. En familj känd för sina fester och alla ville vara inbjuda till årets fest. Gästerna fylls på en efter en och tar sin välkomstdrink och hälsas välkomna av Herr och Fru Grip. Deras dotter Alva var med sina vänner och hade lyckats sno med sig en flaska vin att dela på utan att någon såg. Familjen hade gott om vänner men för grannsämjans skull så var även familjen Fräck inbjudna och trots att Herr och Fru Grip visste att dom borde låtit bli så välkomnade dom familjen Fräck i sitt hem. Herr Grip hade alltid haft en känsla av att något inte stod rätt till med Fru Fräck och kände sig väldigt olustig i hennes närhet. Hur skulle det här sluta?

Deltagare:

1. CaisaLundblad
2. OutOfService
3. Paddington
4. Habina
5. Bumpo
6. Cirkus
7. Sasse
8. Mumorsan
9. Mammas
10. Glömmerallt
11. Con


Goda roller

Herr Grip - siare

Välkänd för sitt goda omdöme vad det gäller människor. Genomskådar direkt sådana som finner intresse att ge andra olycka.

Får varje natt sia en deltagare. Valet meddelas innan natt-DL.

Fru Grip - spion
Otroligt nyfiken kvinna som älskar skvaller. Hon har koll på allt och alla.

Får varje natt se allas val.

Dottern Alva - Ängel
Dottern som för sina föräldrar är den perfekta dottern. Hon som aldrig skulle hitta på något hyss.

Får skydda en deltagare varje natt. Valet meddelas innan natt-DL.

Herr Rask - Magistern
Självklart var även dottern Alvas magister välkommen på festen.

När den dör finner byborna en bokstav i hans/hennes hus. Denna bokstav kan man finna i ett ulvnamn (LL väljer).

Evelyn - Röstfifflare
Fru Grips bästa väninna som hade en stark vilja och ville alltid ha sista ordet.

Har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL innan dag-DL.

Chrisstoffer - Välsignad
Chrisstoffer hade Fru Grip ett väldigt gott öga till och ville helst se honom tillsammans med Alva och hon höll av honom som sin egna son.

Överlever EN varulvsattack, som om skyddsängeln skulle skyddat honom.


Onda roller

Familjen Fräck av okänt antal familjemedlemmar.


Sedan finns det övriga gäster...


I denna leken finns även kärlekparet och visioner med.

Kärleksparet - Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en bybo), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och dom får inte heller prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt!
Vilket gör att man måste skydda sin partner, även om man misstänker den för ulveri.

Visioner - Alla döda spelare, alltså både bybor och ulvar, får varje speldygn lämna ett meddelande till LL. Man inte ange andra spelares nick, utan måste på något annat sätt beskriva den man vill ge en vink om. Man får inte ljuga eller hitta på falska budskap, men det är fritt fram att förvränga saker. Inga citat får användas i meddelandena och budskapet får max vara 10 ord långt. Bland de inkomna meddelandena lottar LL ut det som når ut till deltagarna. Alltså kan det vara vettigt att skicka samma budskap flera gånger om man har något viktigt att framföra.



REGLER

Var snälla mot varandra!
Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder!
Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis Myrten röstar på Mammas för att…
BOPar är förbjudna
Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori.
Leken är slut när siste ulven är död eller när onda är fler än de goda.

Första DL torsdag 19/6 kl: 21.00

Ska lotta rollerna nu!
 
Jag har också hittat leken. Perfekt med en midsommarlek ju då det inte blir något IRL-firande för mig i år :p
 
Jag är också här! Är på ett litet wierd place just nu så är inte aktiv ikväll, blir förhoppningsvis bättre till imorrn :)
 
Lugn inledning på leken. Jag funderar på om det är någon mening att gissa vilken roll folk har önskat... Känner att jag har noll koll där. :o Kanske lika bra att leta onda som vanligt istället. :p
 
Lugn inledning på leken. Jag funderar på om det är någon mening att gissa vilken roll folk har önskat... Känner att jag har noll koll där. :o Kanske lika bra att leta onda som vanligt istället. :p

Vilken roll folk ÖNSKAT, fick man önska roll? :D

OT
Och ja, väldigt underhållande om jag är lika förvirrad leken igenom. Glömmer vad folk skrivit, glömmer vilka som lynchats/käkats, glömmer vilken roll jag har... Kan bli kul. :D

Förstår heller inte varför alla klagar på sjukhusmaten, tycker den är utmärkt även om jag nästan spyr upp den... :cautious:
 
Det var la både och? Det fanns möjlighet att önska om man ville och pga det tänkte LL ha dold lista, men då det vart protester mot dold så vart det önskningar + synlig lista.. typ eller nåt :p
 
Jaha, tack @OutOfService men då är det ingen idé att jag ens försöker gissa/teoria om det. :p

Istället funderar jag på vad alla gäster sysslar med. Inte kan väl alla redan (!) ha däckat i rosenbuskarna? :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 498
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 296
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 049
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp