Migrän i flera dagar?

Ja, ibuprofen är en vanlig värktablett. Undrar varför de gav dig den.

Den andra är en triptan, samma grupp som Imigran här hemma. Ofta mycket effektiv, men se till att inte ta den för ofta.
Paketet innehöll bara två tabletter och den fick man ta en ny tablett efter 12 timmar. Och ingen ny om den första inte hjälpte. Tack för råd!
 
Paketet innehöll bara två tabletter och den fick man ta en ny tablett efter 12 timmar. Och ingen ny om den första inte hjälpte. Tack för råd!
Om de skulle hjälpa så kan du gå till doktorn och få recept på större förpackningar än med bara 2. Men de begränsar de receptfria förpackningarna för att man inte ska överkonsumera dem. Då kan man få "läkemedelsframkallad kronisk daglig huvudvärk" av dem (jag har haft det).
 
Två veckor nu med ständig huvudvärk. Min depression har blivit väldigt mycket sämre. Att ens duscha krävs en enorm övertalning och nu duschar jag bara varannan dag, tänker hela tiden att "äsch jag duschade ju igår". Plus en del annat som jag inte vill gå in på offentligt. Längtar till jobbet för då vet jag exakt vad jag ska göra och får vara ifred. Där har jag min egen lilla bubbla. Ingen ångest, bara oändligt trött.
 
Ja om det inte vänder så måste jag ju söka hjälp. Jag är ju en sån som undviker läkarbesök, men det börjar bli dags.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 059
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 043
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 598
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering när jag åker till jobbet så kan jag ställa mig på en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 916
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp