Migrän medicin?

Nya neurologen sa att det var högst oroväckande att jag fått så många andra problem, såsom allodyni, domningar osv. Han menade att det är att ta på allvar och man måste få behandling snarast. Jag får ont av typ allt nuförtiden, eftersom min kropp pga migränen blivit så galet smärtkänslig.
 
Sumatriptan tar jag. Tidigare tog jag naproxen eller diklofenak men var då tvungen att ligga still/sova hela dagen, så provade köpa sumatriptan receptfritt först och den fungerade inom några timmar så fick den på recept.
Har märkt att den hjälper bättre om man tar den vid första tecknet på migrän men det är ju ibland svårt att veta om huvudvärken man har är förstadiet till migrän eller om det är vanlig huvudvärk. Det senare ska ju inte behandlas med sumatriptan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Nu har jag kommit dit jag hoppades slippa, botox. Har provat allt som finns att tillgå inom läkemedelsbehandling och profylax för...
2
Svar
22
· Visningar
1 103
Senast: Coop
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp