Bukefalos 28 år!

Mikmar kombinationsbett....

Centaur

Trådstartare
Vad tkr ni om dom här betten?? Själv anser jag att dom se hemska ut, skulle aldrig stoppa in nåt sånt i munnen på mina hästar.....
Men vet flera som tycker att hästarna går SÅ bra på det... :crazy:
 
ehh....det kanske bara e jag som e liteobildad på bettfronten, men...vad är ett mikmar kobinationsbett????bild??? :confused:
 
Tycker att det är alldeles för mycket (stort) att sätta i hästens mun... Men jag har inte testat det så jag kan inte säga mer.
 
Har ingen erfarenhet av bettet, men det ser defenitivt inte bekvämt ut! :( :crazy:
 
Personligen tycker jag att så fort man har tungfriheter som är så höga att de riskerar att peta upp i gommen så ska nosgrimman bort, för om inte hästen kan gapa så kan den få ordentliga skador. Att kombinera det med hackamore är därför i mina ögon rätt suspekt.
 
nee aldrig aldrig aldrig att ja skulle stoppa det i någon hästmun!!
 
mylers har ett suveränt kombinations bett som jag brukar variera med i min ridning har även ett pessoa vanligt tränsbett 3 delat mkt bra!! :banana: :banana: :banana:
 
Jaaaa, de här betten ser ju störtsköna ut!
Jag skulle vara rädd för att hålla ett sånt i handen, för att inte tala om helt skräckslagen av att ha ett sådant i hästens mun! Må vara hur bra som helst, jag köper det inte!
 
blir rätt skraj när jag ser sånna bett :crazy:

börjar undra vad hästen har för problem om ryttaren måste använda ett sånt bett... :confused:
 
Dom som rider på dessa bett säger ju att hästarna går SÅ bra.... Själv misstänker jag att det är för att dom inte vågar annat... :crazy:
 
Jag kan inte tänka mgi att det är så många hästar som går SÅ himla bra på det. Jag har sett åtminstone en häst i WC som har gått en hel bana med vidöppen mun på detta bett såg inte för skönt ut :crazy:
Om man ska behöva ha ett sådant här bett så måste man ha en otroligt stark häst och väldiga kontrollbehov. Royne Zetterman tycker ju exempelvis att det är för skarpt att rida med.
 
De är väl ganska många som rider på de bettet i WC. Om jag inte minns fel så sa våra kära kommentatorer, att de var ett gammalt westernbett som fått "uppfräshning".
 
Om jag får sitera Lisen B.F., som kommenterade WC i dag..... "jaaa..... det är väl en sån innegrej med dom här betten nu....." :smirk:
 
Snarare att folk här i europa efter 50 år har upptäckt att de existerar (jo betten har faktiskt funnits så länge) och som vanligt med "nya" saker så blir det en modefluga som "alla" ska prova på :smirk:.
Skarpt, jo kanske det men inget bett är ju skarpare än handen som håller tygeln, då skulle ni se bettet som jag rider mitt paintsto på...... ;)
Och ändå är hon mjuk som sammet i munnen och det går att rida på lösa tyglar.
Själv skulle jag nog inte stoppa ett Mikmarbett i hennes mun, men inte på grund av att det är så "skarpt" som ni tycker utan för att det är alldeles för tjockt för min hästs mun....... :angel: hon skulle inte kunna stänga truten runt det......... :crazy:

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
jo...ehhh...det ser juh inte direkt bekvämt ut... :o
vad är det igentligen bra till, stort och klumpigt?! :crazy:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 356
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 681
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 489
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 362
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp