Mikrofon och webcam

Lime

Trådstartare
Slänger ut en halvdesperat tråd och ser om det finns någon som är duktig på datorer här.
Har ett seminarium på måndag som ska redovisas online, men jag lyckas inte få igång mikron (vare sig datorns eller två olika headsets) eller webcam.
Webcam finns inbyggt i datorn, men programvaran försvann då hårddisken byttes ut för ett tag sedan.
Fråga 1) Går det ladda ned någon bra mjukvara för webcam eller ska jag köpa en ny?
Fråga 2) Varför fungerar inte mikrofonen? Är det någonting som försvann i samband med att hårddisken byttes ut där med och som behöver laddas ned? Har verkligen tragglat med mikrofonen, men får ingenting att fungera - det är stendött.
 
Slänger ut en halvdesperat tråd och ser om det finns någon som är duktig på datorer här.
Har ett seminarium på måndag som ska redovisas online, men jag lyckas inte få igång mikron (vare sig datorns eller två olika headsets) eller webcam.
Webcam finns inbyggt i datorn, men programvaran försvann då hårddisken byttes ut för ett tag sedan.
Fråga 1) Går det ladda ned någon bra mjukvara för webcam eller ska jag köpa en ny?
Fråga 2) Varför fungerar inte mikrofonen? Är det någonting som försvann i samband med att hårddisken byttes ut där med och som behöver laddas ned? Har verkligen tragglat med mikrofonen, men får ingenting att fungera - det är stendött.
Jag pluggar på distans med seminarier via datorn och det våran it hjälp säger är att man helst ska ha hörlurar med mikrofon via usb kabel för det går tydligen lätt sönder själva uttaget till mikrofonen. Än så länge kör jag med "en i varje hål" men jag ska köpa mig ett par med usb ingång och hoppas på att det blir bättre ljud. Men det finns ingen it hjälp att få? På min högskola är de helt suveräna, de slet sina hår igår i sina försök att hjälpa mig med en gammalbärbar dator när min stationära kraschade. Nu fixade datafirman min stationära väldigt snabbt så det löste sig ändå men de gjorde verkligen allt de kunde för att hjälpa till och lösa problemet.
 
Slänger ut en halvdesperat tråd och ser om det finns någon som är duktig på datorer här.
Har ett seminarium på måndag som ska redovisas online, men jag lyckas inte få igång mikron (vare sig datorns eller två olika headsets) eller webcam.
Webcam finns inbyggt i datorn, men programvaran försvann då hårddisken byttes ut för ett tag sedan.
Fråga 1) Går det ladda ned någon bra mjukvara för webcam eller ska jag köpa en ny?
Fråga 2) Varför fungerar inte mikrofonen? Är det någonting som försvann i samband med att hårddisken byttes ut där med och som behöver laddas ned? Har verkligen tragglat med mikrofonen, men får ingenting att fungera - det är stendött.

Om du googlar på vad din dator heter (antar att det är en laptop) så kommer du komma till tillverkarens sida. Där bör de ha all programvara till både webcam och mikrofon. Ska dock säga att är det en mikrofon som sitter nere vid tangentbordet så bör du köpa ett headset då det finns inget så irriterande som att höra som när andra pillar på sin dator.
 
Du lär behöva drivrutinerna till dina prylar, kolla om du kan logga in på tillverkarens sida med datorns serienummer och hitta drivrutiner där?
 
Tack för tipsen, ska be sambon logga in på tillverkarens sida och se om det går att lösa :)
Ska resa bort ett dygn och funderade på om jag skulle bli tvungen att köpa typ en webcam när jag ändå var ute och åkte. Har också fått tipset att köpa headset med USB, det jag testade imorse är helt nytt men har två uttag istället (mikrofonen som sitter på dataskärmen fungerar inte heller). Det ska finnas it-hjälp via universitetet, vet dock inte hur mycket de kan hjälpa mig så mycket som distansstudent?
Får se om sambon gör några framsteg, annars får jag försöka ragga tag i någon annans dator. Gammeldatorns mikrofon och webcam fungerar förvisso, men på den är skärmen full av röda och blåa streck :angel:
 
Jag älskar Bukefalos! Nu har jag fått igång både webcam och headset inför morgondagen :banana:
Härligt! Jag är också distansstudent och de gånger jag har behövt få hjälp så ha It-avdelningen varit helt suveräna! De är väldigt kunniga och åtminstone där jag studerar så är det väldigt måna om att det ska fungera att studera på distans vilket gör att de går ganska så långt för att hjälpa till.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 929
Senast: Yrsel
·
Hundhälsa Jag har en dalmatinertik som är nyss fyllda 5, och som på senaste tiden uppvisat lite märkliga beteenden. Hon har alltid druckit...
Svar
16
· Visningar
7 307
Senast: russinbulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp